PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zakupy po polsku. Poznaj zwyczaje rodaków

  • Autor: propertynews.pl
  • 18 lis 2016 16:11

Zakupy po polsku. Poznaj zwyczaje rodaków fot. Shutterstock

Polski klient nadal najchętniej płaci gotówką, choć coraz częściej wykorzystuje płatności zbliżeniowe i mobilne. Korzysta także z alternatywnych metod płatności online - pokazuje najnowszy raport “The World Shopper” przygotowany przez ekspertów ds. nieruchomości handlowych w Colliers International.


REKLAMA

Mimo rosnącej popularności zakupów online, sposób w jaki konsumenci na całym świecie nabywają dobra i za nie płacą, wciąż pozostaje bardzo zróżnicowany. W Polsce jedynie 24 proc. klientów dokonuje zakupów w zagranicznych e - sklepach. Ci, którzy to robią, wybierają głównie portale z siedzibą w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Stanach Zjednoczonych oraz Chinach. Polski klient chce, by jego zamówienia dostarczane były do domu lub miejsca pracy, wśród e-nabywców dużą popularnością cieszą się także paczkomaty.

Polacy nabywają dużo produktów podstawowych oraz tych do domu, ale niewiele wydają na rozrywkę. Produkty codziennego użytku kupują w super i hipermarketach, jedynie 5 proc. klientów przyznaje się do kupowania żywności online. Polski nabywca jest „wrażliwy” na ceny - przy codziennych zakupach ponad połowa konsumentów „poluje” na tańsze produkty, a niemal jedna trzecia ograniczyła w ostatnich latach zakup produktów premium. Chociaż siła nabywcza w Polsce jest znacznie niższa niż na pozostałych analizowanych w raporcie rynkach europejskich, charakteryzuje się ona jedną z najwyższych stóp wzrostu w ostatnich latach (do 25 proc. pomiędzy 2010 i 2015 rokiem).

- Wraz ze wzrostem siły nabywczej zmieniają się oczekiwania konsumentów w stosunku do centrów handlowych, które zmuszone są uatrakcyjniać swoją ofertę, modernizować powierzchnie oraz wprowadzać nowe technologie w obsłudze klienta. Na rynku dokonuje się zmiana jakościowa, a nowoczesne systemy płatności, aplikacje mobilne, interaktywne systemy informacji i komunikacji są jej składowymi – mówi Dominika Jędrak, dyrektor Działu Doradztwa i Badań Rynku, Colliers International.

Polski konsument niechętnie używa karty kredytowej, choć jednocześnie jest bardzo otwarty na wszelkiego rodzaju nowinki technologiczne. Niezależnie od szybko rosnącej popularności płatności zbliżeniowych, obserwuje się w Polsce równie szybki wzrost płatności mobilnych. BLIK - polski system płatności mobilnych, uruchomiony na początku 2015 roku i wspierany przez sześć banków - pozwala klientom dokonywać płatności w sklepie oraz online, wypłacać gotówkę z bankomatu i dokonywać płatności P2P przez telefon komórkowy. Wykorzystanie systemu rośnie w dynamicznym tempie. W ciągu pierwszego roku jego działalności 1,6 miliona użytkowników dokonało już 2,5 mln transakcji. W maju 2016 roku, klienci siódmego banku uzyskali dostęp do systemu płatności mobilnych BLIK w swoich aplikacjach mobilnych.

Jednym z kluczowych czynników wpływających na zwyczaje zakupowe klientów na całym świecie - zwłaszcza w krajach rozwiniętych - jest starzenie się społeczeństwa. Liczba osób w wieku powyżej 65 lat ma wzrosnąć z 608 mln w 2015 roku do 1,5 mld w roku 2050. Polska będzie jednym z krajów o największym udziale osób starszych w populacji. Oznacza to, że sprzedawcy detaliczni muszą zacząć stopniowo dostosowywać swoją ofertę do starszego pokolenia, które stanowić będzie coraz ważniejszą grupę konsumentów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.