PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zakupy Polaków. Za co jesteśmy w stanie płacić więcej?

  • www.portalspozywczy.pl
  • 11 paź 2017 12:05

Zakupy Polaków. Za co jesteśmy w stanie płacić więcej? Fot. Shutterstock

Jak wynika z badania „Decyzje zakupowe Polaków” przeprowadzonego przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku na zlecenie Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego dla Polaków podczas zakupów najważniejsza jest jakość i to za nią ponad 80 proc. badanych deklaruje zapłacić więcej. Kryterium stosowanym zaraz po niej jest cena, a następnie pochodzenie produktu.

REKLAMA

Na jakość wskazuje 73 proc. badanych jako na główny czynnik decyzyjny przy wyborze produktu. Dla blisko 65 proc. Polaków ważnym kryterium jest także cena produktu, a dla blisko 40 proc. kraj jego pochodzenia. Niemal 9 na 10 badanych jest skłonnych zapłacić wyższą cenę za produkt wysokiej jakości.

Ponad 80 proc. respondentów zapytanych, czy podczas codziennych zakupów zwraca uwagę na kraj pochodzenia produktu, deklaruje, że tak. Ponadto 90 proc. twierdzi, że mając możliwość wyboru, należy kupować produkty polskiego pochodzenia. 8 na 10 konsumentów spotkało się na produktach z Godłem "Teraz Polska", zwłaszcza (ale nie tylko) na produktach spożywczych i budowlanych.

Według 98 proc. badanych Godło „Teraz Polska” wiąże się z polskim pochodzeniem produktu, a według ponad 96 proc. z jego stabilną jakością. Dla 94 proc. respondentów Godło ma wpływ na rozpoznawalność produktu, a dla blisko 70 proc. wiąże się z prestiżem. Ponad 90 proc. badanych twierdzi, że znak ten jest dobrym sposobem na oznaczenie wysokiej jakości polskich produktów i usług.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • przedsiębiorca 2017-10-12 17:26:00
    Niestety słowo "deklaruje", jest tutaj kluczowe. Od deklaracji do faktycznego wyboru droga jest daleka. Wg mnie faktycznie wybierana jest cena następnie cena i potem cena. Zaraz po niej jest jakość i na końcu (i to tylko dla świadomych konsumentów) jest pochodzenie produktu. W rozmowach z klientami podkreślają oni zawsze, że jakość jest czynnikiem kluczowym i że wiedzą, że ona najczęściej kosztuje, ale i tak kupują towar/produkt tani lub najtańszy ;)

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.