PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zakupy w sieci? Przynajmniej raz w miesiącu

  • Autor: PAP
  • 13 cze 2017 13:00

Zakupy w sieci? Przynajmniej raz w miesiącu Shutterstock

57 proc. polskich internautów przynajmniej raz w miesiącu robi zakupy online, coraz częściej korzystając przy tym z urządzeń mobilnych - wynika z przedstawionego we wtorek raportu firmy doradczej PwC „Total Retail 2017. Jak przetrwać w cyfrowym świecie handlu?”

REKLAMA

- Zachodząca transformacja cyfrowa wpływa na zmianę roli sklepów tradycyjnych, które przybierają formę salonów wystawowych, prezentując produkty, a nie je sprzedając - powiedział we wtorek podczas prezentacji raportu dyrektor w zespole ds. transformacji cyfrowej w PwC Michał Kreczmar.

Jak wynika z badania, robienie zakupów w tradycyjnych sklepach jest wciąż najpopularniejszą metodą - odwiedza je codziennie 26 proc. ankietowanych, a 18 procent czyni to przynajmniej raz w tygodniu. Jednak, jak podkreślili autorzy raportu, "zakupy przez internet z roku na rok stanowią coraz większy odsetek transakcji. 57 proc. respondentów badania robi zakupy w sieci przynajmniej raz w miesiącu, z czego 4 proc. - codziennie, a 23 proc. co tydzień". Według ekspertów PwC, zauważalnym trendem w tego typu zakupach jest rosnąca rola urządzeń mobilnych - smartfonów i tabletów. - Wiąże się to także z pewnymi przeszkodami - 40 proc. badanych wskazało wielkość ekranu, a 26 proc. zwróciło uwagę na niedostosowanie stron do urządzeń mobilnych - powiedział Kreczmar. Dodał że przeszkody te wkrótce powinny stać się mało istotne, bo wyświetlacze smartfonów stają się coraz większe, a wersje stron coraz "lżejsze" i łatwiejsze w obsłudze.

- Cyfrowa rewolucja na nowo definiuje zasady gry we wszystkich branżach, handel odczuwa to jednak najbardziej. Oczekiwania konsumentów wobec sprzedawców są ogromne i dotyczą w głównej mierze łatwości robienia zakupów, szybkości dostawy czy spójności we wszystkich dostępnych kanałach, czyli tzw. omnichannel. Słabość któregoś z tych elementów może bardzo szybko skutkować odpływem klientów - zauważył we wtorek Kreczmar.

W badaniu zapytano także internautów o źródła "zakupowych inspiracji". Najwięcej ankietowanych - 60 proc., wskazało na porównywarki cen (na świecie są one znacznie mniej popularne - odwiedza je 35 proc. ankietowanych). Na drugim miejscu znalazły się strony internetowe poszczególnych firm (37 proc. takich odpowiedzi globalnie), zaś 34 proc. ankietowanych wskazało, że "poszukuje inspiracji w mediach społecznościowych".

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA