PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zakupy w sklepach internetowych - mobilnie czy deskotopowo?

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 25 paź 2017 12:50

Zakupy w sklepach internetowych - mobilnie czy deskotopowo? fot. Pixabay

Zakupy na urządzeniach mobilnych stanowią około jednej piątej wszystkich transakcji w sklepach internetowych - wynika z danych platformy Shoper. Liderem zmian jest branża odzieżowa - mobilnie składane jest już co trzecie zamówienie.

REKLAMA

W zeszłym roku ruch mobilny na świecie przebił ten desktopowy. Według StatCounter Global Stats w Polsce wyniósł on ponad 60 proc. Coraz częściej kanał mobilny wykorzystywany jest do robienia zakupów online. Z danych platformy Shoper wynika, że niemal co piąta transakcja w sklepach internetowych dokonywana jest na urządzeniach przenośnych - 16 proc. to ruch na smartfonach, a 2,5 proc. na tabletach.

Moda wyznacza trendy m-commerce

Zdecydowanym liderem m-commerce są sklepy z branży odzieżowej  - 32 proc. transakcji w tych sklepach to zakupy z poziomu smartfona lub tabletu. Dlaczego? - To jedna z wiodących branż w e-commerce - ubrania są jednym z częściej kupowanych przedmiotów w internecie. Ze względu na dużą konkurencję sprzedawcy muszą dostosowywać się do trendów i do potrzeb klientów. Ubrania częściej kupujemy dla dobrego samopoczucia niż z konieczności, dlatego sam proces zakupowy powinien być prosty, przyjemny i wygodny - uważa Jacek Zientkiewicz, Brand Manager platformy Shoper.

- Aby odnieść sukces w m-commerce, należy mieć odpowiednio skonfigurowany sklep pod urządzenia mobilne. Ważne są także działania marketingowe skierowane do odpowiedniego odbiorcy - podkreśla Wojciech Michalak, właściciel sklepu ModnaKiecka.pl. Przyznaje on, że aktualnie mobile odpowiada za 20-30 proc. całej sprzedaży w sklepie. Według raportu “E-commerce w Polsce 2017” zakupy ze smartfona najczęściej robi najmłodsza grupa badanych, czyli osoby w wieku 15-24 lat. Niemal połowa z nich (47 proc.) przyznaje się do multichannelingu. Proces zakupowy rozpoczynają na urządzeniu mobilnym, ale finalizują go dopiero na komputerze. Wśród powodów, dla których do tego dochodzi respondenci wymieniali m.in. niewygodne wypełnianie formularzy, niedostosowanie strony do zakupów na urządzeniach mobilnych czy niewygodne metody płatności.

Jak radzą sobie inne branże?

Dużym udziałem kanału mobilnego cieszą się sklepy z artykułami dziecięcymi (21 proc. sprzedaży mobilnej) oraz z działu zdrowie i uroda (20 proc.). Na samym mobilnym końcu znajdują się sklepy komputerowe (jedynie 6 proc. transakcji) oraz motoryzacyjne (8 proc. transakcji).

- M-commerce będzie znaczącym kanałem szczególnie w branżach, w których produkty kupujemy szybko z poziomu komórki, bez konieczności sprawdzania szczegółowych opisów czy szukania opinii, np. jadąc autobusem czy stojąc w kolejce na poczcie. Już teraz widać to na przykładzie sklepów z odzieżą czy kosmetykami. W przyszłości zapewne wzrost odnotuje branża żywności czy multimediów - zauważa Jacek Zientkiewicz.

Dane pochodzą z okresu kwiecień-wrzesień 2017 z ponad 10 tys. sklepów internetowych korzystających z platformy Shoper

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.