PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zakupy w wielkim stylu

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 04 lis 2016 09:31

Zakupy w wielkim stylu Fot. Shutterstock

Warszawa i Kraków są z pewnością najbardziej atrakcyjnymi rynkami dla marek luksusowych i segmentu premium. - Mocnym atutem stolicy jest liczba ludności w obrębie aglomeracji, wysoka siła nabywcza oraz rozwinięty sektor biznesu i silna pozycja gospodarcza na tle innych stolic regionu Europy Środkowej i Wschodniej – mówi Anna Staniszewska, dyrektor zespołu doradztwa i analiz rynkowych BNP Paribas Real Estate na region Europy Środkowo-Wschodniej. - Oczywista jest również pozycja Krakowa, który oprócz prężnie rozwijającej się branży usług dla biznesu, od lat zajmuje pierwszą pozycję na turystycznej mapie Polski.

REKLAMA

Wśród luksusowych adresów na planie stolicy królują okolice placu Trzech Krzyży: od ulicy Mysiej, Nowy Świat (odcinek od ronda de Gaulle’a do placu Trzech Krzyży), przez sam plac, do ulicy Mokotowskiej, które ze względu na prestiżową lokalizację, reprezentacyjny charakter oraz dobre skomunikowanie stały się najlepszym adresem dla najemców segmentu premium.

- W żadnym innym polskim mieście nie widać zmian w prestiżowych lokalizacji tak dobrze jak w Warszawie. Zdecydowanie w ciągu ostatnich kilku lat na znaczeniu zyskała okolica placu Trzech Krzyży kosztem ulicy Nowy Świat, która stała się ciągiem gastronomicznym. Brak spójnej wizji rozwoju tego obszaru sprawił, że adres ten od kilku lat spada w rankingach najdroższych lokalizacji. Należy też wspomnieć o okolicach placu Piłsudskiego. Powierzchnie handlowe w budynku Metropolitan czy Hotel Europejski również są dość atrakcyjne – podaje Anna Staniszewska. - W Krakowie, oprócz luksusowych marek obecnych w Galerii Kazimierz czy Galerii Krakowskiej, do prestiżowych lokalizacji zalicza się także ulice Floriańską i Grodzką, a także Rynek.

Od Krakowa po Trójmiasto

Na szczególną uwagę zasługują ekskluzywne domy towarowe – handlowe świątynie luksusu. Niestety takich miejsc w Polsce jest niewiele. Zaliczyć do nich można przede wszystkim obiekty w Warszawie: Vitkac, Moliera 2, Mysia 3. - Na uwagę zasługują też Domy Mody Klif znajdujące się w Warszawie oraz w Gdyni, które są spozycjonowane wyżej niż tradycyjne centra handlowe – mówi Anna Staniszewska. - W Poznaniu otwarto w ubiegłym roku filię multibrandowego butiku Moliera 2 w obiekcie Bazar Poznański, który oprócz luksusowych marek mieści również hotel oraz biura.

Atrakcyjność pozostałych aglomeracji jest nieco niższa. W odróżnieniu od Warszawy czy Krakowa, oferta przy ulicach handlowych w pozostałych miastach regionalnych ograniczona jest przede wszystkim do tzw. sieci popularnych. - Nie oznacza to, że segmenty luksusowy i premium są nieobecne w miastach takich jak Wrocław, Katowice, Poznań czy Trójmiasto. Natomiast większość najemców lokuje się przede wszystkim w najlepszych galeriach handlowych. Obiekty te w większości przypadków posiadają strefy, w których koncentrują się sklepy, których oferta skierowana jest do klientów z zasobniejszym portfelem – wyjaśnia ekspertka.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA