PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zalando celowało we wzrosty i są tego efekty

  • Autor: Propertynews.pl
  • 11 sie 2017 14:54

Zalando celowało we wzrosty i są tego efekty fot. Zalando

Przychody Zalando wzrosły o 21,5 proc. do ponad 2 mld euro. - Wyniki są odzwierciedleniem naszego skupienia na wzroście, przy zachowaniu stałych poziomów rentowności. Ocena dodatkowych możliwości inwestycyjnych, testowanie innowacji, a następnie ich skalowanie jest w naszych genach. Uwzględnia to również wprowadzenie dodatkowego asortymentu dla naszego niedawno uruchomionego programu lojalnościowego – komentuje Rubin Ritter, członek zarządu Zalando.

REKLAMA

W ostatnim kwartale Zalando konsekwentnie realizowało swoją strategię budowy silnej, międzynarodowej platformy cyfrowej. W jej ramach, uruchomiło usługę Zalando Fulfillment Solutions, wraz ze swoim flagowym partnerem – firmą Bestseller, umożliwiając innym markom modowym dostęp do swojej infrastruktury logistycznej i cennego know-how. W drugim kwartale zostały także zakończone transakcje z firmami Anatwine, twórcą oprogramowania umożliwiającego markom modowym sprzedaż towarów na wielu rynkach, oraz KICKZ, sklepu online ze sprzętem do gry w koszykówkę, wzmacniając kategorię odzieży sportowej. Ponadto, w ramach Programu Partnerskiego, Zalando poszerzyło swój asortyment o takie firmy, jak Nike, Lacoste, Pepe Jeans czy Esprit.

W drugim kwartale 2017 roku przychody wzrosły o 20,1 proc. do 1100,5 mln EUR. Wpływ na to miała rosnąca baza klientów oraz wzrost średnich zamówień – 3,7 razy w ciągu roku, co oznacza częstsze zakupy oraz wskazuje na wzmocnienie lojalności konsumentów. W porównaniu do poprzedniego kwartału liczba aktywnych klientów zwiększyła się o około 800 tys. i wynosi obecnie 21,2 mln. To największy wzrost od czwartego kwartału 2015 roku.

Skorygowana marża EBIT w poprzednim roku osiągnęła poziom 81,8 mln EUR – 7,4 proc. (II kw. 2016: 80,9 mln EUR, marża 8,8 proc. ). Nieznacznie niższa marża brutto i wyższe koszty uzupełnienia asortymentu zostały wyrównane z wydatkami marketingowymi. Zwiększone koszty uzupełniania asortymentu wynikają z wyższych wydatków na usprawnienie logistyki – Zalando kontynuuje wdrażanie szybkich dostaw i zwrotów, a także wzmacnia wydajność i automatyzację w centrach logistycznych.

Wydatki inwestycyjne w pierwszej połowie 2017 r. wyniosły 130 mln EUR z wyłączeniem fuzji i przejęć, odzwierciedlając inwestycje w infrastrukturze i wewnętrznych oprogramowaniach. Zalando planuje wydatki kapitałowe w wysokości około 250 mln EUR w 2017 roku z wyłączeniem fuzji i przejęć.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA