PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Założyciel Traffic Clubu przejmie sieć Matras

  • Autor: Propertynews.pl
  • 12 cze 2014 16:39

Założyciel Traffic Clubu przejmie sieć Matras

Matras, druga co do wielkości sprzedaży książek sieć detaliczna, zostanie przejęta przez spółkę celową Nowe Powierzchnie SA - firmę powiązaną z Jerzym Kowalewskim, właścicielem księgarni działających od 10 lat pod marką Traffic Club.

REKLAMA

Matras SA, operator ponad 170 księgarni zlokalizowanych w całej Polsce, pozyskał nowego udziałowca.

W ostatnich dniach nastąpiło podpisanie umowy nabycia mniejszościowego pakietu akcji pomiędzy dotychczasowymi akcjonariuszami a spółką celową, powiązaną z firmą Traffic Club. Finalizacja transakcji zakupu 100 procent akcji nastąpi po otrzymaniu zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Wraz z umową nabycia mniejszościowego pakietu akcji nastąpiło podpisanie umowy przyrzeczenia sprzedaży pozostałej ich części. Warunkiem nabycia dalszych 51 procent akcji jest uzyskanie zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

- Matras poszukiwał inwestora, który byłby gwarantem wdrażania ambitnych planów rozwojowych na konkurencyjnym rynku księgarskim. Transakcja to zastrzyk kapitału do spółki i szansa na kontynuację procesów restrukturyzacji. Taka zmiana jest naturalnym momentem w życiu firmy i daje wiele możliwości jej dynamicznych przemian - powiedział Mariusz Rutowicz, prezes Matras SA.

W 2013 r. przychody Matrasa przekroczyły 220 milionów złotych i były o ponad 40 milionów złotych wyższe niż w 2012 roku. Spółka osiągnęła też zysk netto w wysokości 2 mln zł przy EBITDA na poziomie 8 mln zł. Plan zarządu spółki zakłada na 2014 rok wzrost EBIDA do poziomu 10-11 mln zł. W ubiegłym roku Matras zwiększył sieć księgarń o 15 lokalizacji. Około 8 procent przychodów pochodzi ze sprzedaży online, która tylko w ubiegłym roku wzrosła aż o 400 procent.

- Ostatnie dwa lata były dla spółki intensywnym okresem restrukturyzacji. Nastąpiło wiele zmian w sposobie prowadzenia biznesu. Ten wysiłek zaowocował nie tylko pozytywnymi wynikami finansowymi, ale również coraz lepszą oceną ze strony rynku. Transakcja z inwestorem branżowym jest na to najlepszym dowodem - podsumował Hubertus van der Vaart, CEO grupy SEAF i przewodniczący Rady Nadzorczej Matras.

Księgarnie Matras to już ponad 170 księgarń w 70 miejscowościach, w całej Polsce.

W zależności od powierzchni księgarnie oferują od 5.000 do 50.000 tytułów. Matras współpracuje na stałe ze 120 księgarniami niezależnymi, zaopatruje około 100 bibliotek oraz dostarcza książki do 1500 księgarń i 1900 innych odbiorców (szkoły, instytucje publiczne, firmy) oraz  współpracuje z ok. 1500 wydawcami.

W 2013 roku Matras otrzymał tytuł Dobra Marka 2013 - Jakość, Zaufanie, Renoma w kategorii: sieć księgarni. W 2014 roku kolejne tytuły przyznane przez konsumentów: Gwiazda Jakości Obsługi 2014, Dobra Marka 2014 - Jakość, Zaufanie, Renoma oraz tytuł przyznany przez biznes: Retailer of The Year 2014 w kategorii Music, Bookshops & Newsagents w konkursie Retailers' Awards 2014.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA