PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zapełnia się mapa centrów handlowych w Polsce Wschodniej

  • Autor: propertynews.pl
  • 17 paź 2014 11:17

Zapełnia się mapa centrów handlowych w Polsce Wschodniej

Rozwój rynku centrów handlowych i wyprzedażowych w Polsce Wschodniej i mniejszych miastach i konsolidacja w sektorze spożywczym to jedne z ważniejszych trendów na polskim rynku nieruchomości handlowych po III kw. 2014 r. - wynika z najnowszego raportu przygotowanego przez ekspertów JLL.

REKLAMA

Od początku roku do końca III kw. oddano do użytku 340 000 mkw. powierzchni handlowej, z czego 265 000 mkw. przypadło na centra handlowe. W samym III kw. 2014 r. rynek powiększył się o 75 100 mkw. powierzchni handlowej, w tym 64 000 mkw. w dwóch nowych centrach handlowych i jednej rozbudowie. Nowe centra otwarto w Warmińsko - Mazurskim, w miastach poniżej 200 000 mieszkańców. Były to: Galeria Warmińska (41 000 mkw.) w Olsztynie - największy obiekt handlowy w województwie oraz Brama Mazur (17 250 mkw.) - pierwsza taka inwestycja w Ełku. Dodatkowa powierzchnia (5 600 mkw.) zasiliła rynek w ramach kolejnej fazy rozbudowy Magnolia Park we Wrocławiu. Inne nowe obiekty w III kw. br. to dwa parki handlowe: firmy Saller w Nowej Soli (5 700 mkw.) oraz STOP.SHOP. w Kętrzynie (5 400 mkw.).

W budowie jest obecnie 814 500 mkw. powierzchni handlowej. Centra handlowe stanowią ponad 700 000 mkw. tego wolumenu (32 obiekty, w tym dziewięć w ramach rozbudowy). Do końca 2014 r. rynek centrów handlowych wzbogaci się o kolejne prawie 80 000 mkw. nowej podaży (łącznie prawie 345 000 mkw. w 2014 r.), a ponad 480 000 mkw. jest wstępnie planowane na 2015 r. W budowie jest również 70 000 mkw. w ramach 12 parków handlowych, z czego większość w miastach poniżej 200 000 osób.

Rozwija się sektor centrów wyprzedażowych. Nowy gracz w sektorze - ADV Por Property Investment realizuje obecnie dwie inwestycje w Polsce Wschodniej: w Lublinie i Białymstoku. W fazie rozbudowy jest Factory Ursus w Warszawie. Galeria Podlaska w Białymstoku już wkrótce ma być przekształcona na centrum wyprzedażowe.

Całkowita podaż nowoczesnych obiektów handlowych w Polsce wynosi 12,2 mln mkw. GLA, w tym 8,76 mln mkw. przypada na 376 centrów handlowych. Wskaźnik nasycenia powierzchnią najmu w centrach handlowych w Polsce osiągnął 227 mkw. / 1 000 mieszkańców i wzrośnie do poziomu 245 mkw. po zrealizowaniu projektów będących obecnie w budowie. Wskaźnik ten przekracza średnią europejską (196 mkw.), ale jest niższy niż średnia dla krajów zachodnioeuropejskich (260 mkw.).

W III kw. w Polsce zadebiutowały francuskie marki Devred 1902, Sinequanone i Undiz, włoska sieć Eye Sport oraz Fullah Sugah z Grecji. Sektor „zdrowie i uroda" wzbogacił się o amerykańską markę Kiehl's Since 1851. Inna sieć z tej branży - Kiko Milano - wkrótce otworzy sklep w warszawskiej Arkadii. Apple Shop właśnie uruchomił swój pierwszy w kraju bezpośredni sklep w Media Markt na Okęciu w Warszawie. Pierwsze samodzielne sklepy otworzyły niedawno w Arkadii dotychczas duobradowe Wrangler i Lee.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.