PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zarządzanie centrum handlowym w okresie wzmożonego ruchu klientów

  • Autor: Zbigniew Nowak, dyrektor Centrum Handlowego Gemini Park Tarnów
  • 13 sty 2015 07:57

Zarządzanie centrum handlowym w okresie wzmożonego ruchu klientów

Okres świąteczno-noworoczny zazwyczaj wiąże się ze wzmożoną liczbą klientów odwiedzających centra handlowe: najpierw tłok panuje podczas przedświątecznych zakupów, a w kilka dni po nich wiele sieci handlowych rozpoczyna posezonowe wyprzedaże - niektóre z nich jeszcze w grudniu. Zarządzanie obiektem w tym czasie wymaga wzmożonej czujności i jeszcze ściślejszej współpracy zarządcy obiektu ze służbami porządkowymi - tłumaczy Zbigniew Nowak, dyrektor Centrum Handlowego Gemini Park Tarnów.

REKLAMA

Kwestią priorytetową dla każdego zarządcy centrum handlowego powinno być maksymalne usprawnienie dojazdu i zapewnienie sprawnego parkowania przy obiekcie. W przypadku centrów handlowych, w których oprócz części galeryjnej jest też hipermarket spożywczo-przemysłowy (tak jak w Gemini Park Tarnów), zainteresowanie klientów bywa zazwyczaj ogromne i ruch w okresie okołoświątecznym może wzrosnąć nawet dwukrotnie. Praktycznie nie sposób uniknąć korków tworzących się na drogach dojazdowych ale warto podjąć działania, aby usprawnić komunikację na terenie parkingu, szczególnie ułatwiając wyjazd klientom, którzy już dokonali zakupów. Szybciej zwalniane miejsca ułatwią wjazd i znalezienie miejsca parkingowego nowym klientom.

W naszym centrum pomaga w tym elektroniczny system parkingowy, pozwalający szybko odnaleźć kierowcy wolne miejsce. Wjeżdżając na parking kierowca widzi tablicę świetlną wskazującą strefy z wolnymi miejscami parkingowymi i dalej, już na terenie parkingu, otrzymuje informacje o zajętości miejsc w poszczególnych alejkach parkingowych. System ten jest stale monitorowany przez naszych pracowników, kiedy więc obserwujemy zapełnienie parkingu na poziomie 70-80 proc., przeszkoleni pracownicy ochrony podejmują natychmiastowe działania bezpośredniego kierowania ruchem samochodowym ze szczególnym uwzględnieniem stref wjazdowych. Dbając o wygodę klienta, skutecznie dyscyplinujemy pracowników galerii, aby swoimi samochodami nie blokowali miejsc w strefach najbliżej wejść do obiektu, jak również pracujemy nad powiększeniem parkingu.

W minionym roku udało nam się dobudować 30 dodatkowych miejsc postojowych, co daje nam łączną liczbę 1140. Obserwując stały wzrost odwiedzalności, widzimy sens w jego dalszej rozbudowie.

Ważnym dla nas elementem organizacji parkingu jest strefa miejsc przeznaczona dla rodzin z dziećmi i osób niepełnosprawnych, zlokalizowana w bezpośrednim sąsiedztwie głównych wejść. Dzięki temu nie muszą oni np. krążyć z wózkami wśród samochodów po podziemnym parkingu. Istotną rzeczą jest także wyraźne i czytelne oznakowanie wejść do galerii. Idąc dalej, klient wchodzący do centrum już w strefach wejściowych spotyka sprawdzone i czytelne systemy informacji wizualnej - głównie kierunkowskazy, które kierują go do najpopularniejszych miejsc w obiekcie, tj. alei modowej, hipermarketu spożywczego, budowlanego czy wielkopowierzchniowego sklepu z elektroniką.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA