PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zatrzęsło rynkiem centrów handlowych. Zobacz film

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 29 mar 2018 08:09

- Wartość lokalu w centrum handlowym spadła o 20 procent - mówi Adam Ringer, prezes Green Cafe Nero. - Jest absurdem, żeby najemcy brali cały koszt na siebie - dodaje. Niedziele bez handlu stały się rzeczywistością. Według wyliczeń ekspertów tylko w pierwszym niehandlowym tygodniu polskie galerie mogły stracić nawet milion klientów.

REKLAMA

Dla wielu najemców nowe regulacje to powód do renegocjacji stawek najmu. Takiego rozwiązania nie wyklucza odzieżowy gigant LPP.

Z zakupowego kalendarza wypada w 2018 roku aż  20 niedziel.

- Dla przedsiębiorców to szereg komplikacji, ustaleń, zmian dotyczących aspektu godzinowego, obszarów zamknięcia centrów czy obszarów rozliczeń - mówi Radosław Knap, dyrektor generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Outlety Factory należące do Neinver, by niwelować potencjalną stratę, już w styczniu wydłużyły godziny pracy w pozostałe dni tygodnia.

- Daliśmy czas najemcom i klientom, żeby się przyzwyczaili do tego zanim zmiany wejdą w życie i zanim odczują to na własnej skórze - mówi Wincenty Zawadzki, Marketing Manager Neinver w Polsce. - Musimy dać szansę ludziom zanim zorientują się, że te niedziele zupełnie wypadają im z kalendarza - dodaje. 

Za wcześnie na wnioski, za wcześnie na jakiekolwiek decyzje - mówią zarządzający centrami handlowymi w całym kraju.

- Na razie uważnie obserwujemy sytuację i myślę, że nasza strategia będzie kontynuowana. Staramy się dokładnie informować naszych klientów, które punkty są otwarte. - Myślę, że będziemy wdrażali nowe wydarzenia i eventy szczególnie jak będziemy mieli otwarty nowy ogród na dachu - mówi Agnieszka Nowak, dyrektor Galerii Północnej.

Drzwi w tzw. niehandlowe niedziele otworzyły prawie wszystkie topowe galerie w Polsce. Czynne w nich były restauracje, banki, kina i kluby fitness.

- Wstępnie możemy powiedzieć, że w projektach, gdzie mamy wydzieloną cześć food court, klienci przyszli i korzystali z tych stref. W lokalach, które są rozproszone w pustych alejkach odwiedzalność była mniejsza - mówi Marta Mikołajczyk-Pyrć, Head of Retail Property Management, Savills.

Większą odwiedzalność zanotowały te obiekty, w których handel nie jest numerem jeden.

- W pierwszą niedziele niehandlową w Hali Koszyki odnotowaliśmy największą liczbę gości w roku - mówi Sylwia Orzeł, Property Manager Hali Koszyki.

Za złamanie zakazu handlu w niedziele grozi kara w wysokości od tysiąca do 100 tys. zł. grzywny. 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • klamra 2018-03-29 15:42:05
    Ale chyba to normalne, że marki chcą obniżki cen za wynajem, w końcu wynajmują korzystają jeden dzień mniej w tygodniu.
  • Szymon 2018-03-29 21:36:22
    Jak umowa dotyczy możliwości handlu 7 dni w tygodniu to oczywiste, że trzeba się o swoje upomnieć i renegocjować warunki.
  • euro 2018-03-31 12:38:55
    Straty powinny zostać rozłożone na obie strony, niestety ale trzeba dostosować się do nowych pomysłów rządu.
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.
REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.