PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zbliża się zmierzch dużych centrów handlowych

  • www.portalspozywczy.pl
  • 25 mar 2015 08:22

To, że nie będzie miejsca dla większości dużych powierzchni handlowych takich jak centra handlowe czy hipermarkety jest oczywiste. Z klasycznego handlu zostaną tylko show roomy i małe sklepiki osiedlowe, plus dodatkowy format, którego jeszcze nie ma na rynku, a który będzie odpowiedzią na potrzeby konsumentów za 10 lat - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl SA.

REKLAMA

Co wydarzy się na rynku w ciągu najbliższych kilku lat?

E-commerce zmieni znacząco wygląd świata. Obecnie mamy mniej niż 4 procent handlu skoncentrowanego w internecie, ale w ciągu 10 lat ten udział wzrośnie do 50 procent. Zawsze jestem bardzo ciekawy odpowiedzi polityków na pytanie, czy wiedzą, co taka zmiana oznacza dla gospodarki. Większość takich pytań kierowanych do nich pozostaje bez odpowiedzi. To, że nie będzie miejsca dla większości dużych powierzchni handlowych takich jak centra handlowe czy hipermarkety jest oczywiste. Z klasycznego handlu zostaną tylko show roomy i małe sklepiki osiedlowe, plus dodatkowy format, którego jeszcze nie ma na rynku, a który będzie odpowiedzią na potrzeby konsumentów za 10 lat. To jest coś na co firmy muszą się przygotować.

E-commerce zmienia już handel w Polsce?

W tej chwili zaczyna się gigantyczny odpływ klientów z centrów handlowych. Za chwilę zacznie się, a właściwie już następuje odpływ widowni z telewizji. Ja oglądam tylko filmy na żądanie i te propozycje, które są online. Klasycznej telewizji nie oglądam wcale, bo wraz ze zniknięciem TVN CNBC nie ma tam czego oglądać. Powszechnie mamy do czynienia z ogromną zmianą związaną z odpływem ruchu i klientów z biznesów klasycznych do firm online.

To samo spotka handel detaliczny. Sprzedaż żywności to w tej chwili najszybciej rosnący segment rynku detalicznego w internecie. Jest to typowy biznes, który będzie rósł 10-krotnie w ujęciu rok do roku. Oczywiście baza jest niska, ale bardzo wysokie tempo się utrzyma w perspektywie kilkunastu kolejnych lat. Klasyczny problem branży spożywczej to kwestia dostawy. Ale my wiemy, jak ten problem rozwiązać i go rozwiążemy. Amazon robi to na swój sposób, wprowadzając m.in. swój własny system dystrybucji Amazon Fresh np. w Nowym Jorku czy Kalifornii.

To, że większość osób będzie wolała zrobić zakupy z poziomu smartfona tu i teraz, uzupełniając standardową listę zakupową o mozzarellę lub paluszki z opcją dostarczenia za trzy godziny jest oczywiste. To będzie dominujący model zakupów, który wyprze podjeżdżanie samochodem do Tesco czy Carrefoura, szukanie miejsca parkingowego, wózka i wędrowanie między półkami. Nie mam co do tego żadnych wątpliwości.

Przeczytaj więcej 

  • Ocen 2015-03-27 15:02:22
    To jest już gość chory psychicznie ten brzoska.
  • kb 2015-03-25 09:28:33
    Ależ mądrości... ktoś się SF naoglądał. Tylko dlaczego e-commerce, może od razu teleportacja.
    Rozumiem, że giełda weryfikuje takich geniuszy co widać chociażby po wynikach spółki przez Niego zarządzanej.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA