PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zielona wyspa nie traci blasku - relacja z drugiego dnia Property Forum 2012

  • Autor: Propertynews.pl
  • 20 wrz 2012 10:50

Zielona wyspa nie traci blasku - relacja z drugiego dnia Property Forum 2012

Czy polski rynek nieruchomości komercyjnych dosięgnęły skutki światowego kryzysu ekonomicznego? Czy sektor ten czekają drastyczne zmiany? Które lokalizacje przyciągną w najbliższym czasie najwięcej inwestycji? Odpowiedzi na te i inne pytania szukało ponad 1000 uczestników i 70 prelegentów konferencji Property Forum 2012.

REKLAMA

Największe wyzwania, ale też bariery związane z inwestowaniem w centra handlowe, hotele, biura, magazyny, a także ekspansja sieci handlowych oraz wpływ Euro 2012 na rozwój rynku hotelarskiego w kraju były głównymi tematami poruszonymi podczas drugiego dnia Property Forum 2012. Konferencję, podczas której spotyka się kadra zarządzająca spółek deweloperskich, działających w segmencie nieruchomości komercyjnych, z zarządcami obiektów i najemcami powierzchni, zorganizowała Grupa PTWP SA, wydawca m.in. serwisu Propertynews.pl.

Uczestnicy debaty dotyczącej centrów handlowych, odbywającej się w ramach Property Forum 2012, dyskutowali m.in. o tym, gdzie leży sukces inwestycji w mniejszych miastach Polski, co oferują deweloperzy, żeby podbić te rynki oraz czy wzrost liczby przedsięwzięć w tych lokalizacjach to konsekwencja nasycenia sektora obiektów handlowych w dużych i średnich lokalizacjach. - Wydaje się, że wiele miast w Polsce jest już nasyconych - przyznał Krzysztof Gaweł, prezes zarządu GREM Gemini Real Estate Management.

Michał Oziębała, prezes zarządu Adept-Investment, powiedział: - Budujemy parki handlowe, które będą uzupełniały miejscowe, małe obiekty handlowe i będą miejscem zakupów dla mieszkańców tych miast i okolic. Nie ma problemu z tymi inwestycjami pod względem komercjalizacji oraz finansowania i nie widzę zagrożeń w inwestowaniu w tego typu galerie. Są to małe projekty i jeśli najemca postanowi wyjść z danej lokalizacji, lokali jest na tyle mało, że nie widzimy problemu w tym, by były skomercjalizowane. W tych parkach nie będzie białych plam.

Przed rosnącą konkurencją skutecznie bronią się najstarsze centra w Polsce, I i II generacji. - W żadnej branży nie można sobie pozwolić na stanie w miejscu. Nasze centra są skrojone na miarę potrzeb klientów. Są centrami rodzinnymi, które jako jedyne w Polsce oferują np. bezpłatne przedszkola dla dzieci - zaznaczyła Renata Kinde-Czyż, prezes zarządu, Metro Properties Sp. z o.o.

Rozwojowi rynku centrów handlowych w Polsce sprzyjają debiuty nowych sieci sklepów. - Nawet w 40 nowych lokalizacjach powstaną w przyszłym roku salony Centro - powiedział w czasie Property Forum 2012 Gerard Mikina, CEE Expansion Director w C-Trade Sp. z o.o. Zaznaczył, że w Polsce widzi perspektywy dla dalszych kilkudziesięciu salonów.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA