PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zielone światło dla handlu w Szczecinie

  • Autor: propertynews.pl
  • 30 wrz 2016 10:20

Zielone światło dla handlu w Szczecinie Katarzyna Michnikowska, starszy analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International

- Na szczecińskim rynku notujemy ograniczoną aktywność deweloperską - ruszyła rozbudowa CH Galaxy oraz kolejnej fazy Outlet Park Szczecin. Spadł również współczynnik pustostanów, co stanowi dobry sygnał dla przyszłych inwestycji handlowych w regionie — mówi Katarzyna Michnikowska, starszy analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.

REKLAMA

Szczecin, najmniejszy rynek handlowy w grupie ośmiu aglomeracji, to 280 tys. mkw. GLA powierzchni w 11 centrach handlowych, co daje nasycenie rzędu 503 mkw./1 000 mieszkańców. Jedno centrum handlowe obsługuje zatem średnio 50 730 osób. Siła nabywcza mieszkańców w przeliczeniu na metr kwadratowy centrum handlowego wynosi średnio 59 680 zł rocznie – wynika z publikacji Colliers International „Centra handlowe w aglomeracjach II kw. 2016 r. | Szczecin”.

Najmłodszym obiektem jest oddany do użytku w 2013 roku Marcredo Center o powierzchni 14 tys. mkw. GLA. Największe powierzchniowo centrum handlowe Szczecina to Galeria Kaskada (43 tys. mkw. GLA i 140 lokali). Drugim co do wielkości obiektem jest Galaxy (42,5 tys. mkw. GLA), które w najbliższych latach ma szansę wysunąć się na prowadzenie dzięki rozbudowie o ok. 17 tys. mkw.

W chwili obecnej w aglomeracji szczecińskiej w fazie budowy znajdują się dwa obiekty. Obydwa projekty to modernizacje i rozbudowy istniejących już budynków – Outlet Park Szczecin (3 500 mkw. GLA) oraz Galaxy (17 000 mkw. GLA). Łącznie w najbliższych trzech latach na rynku przybędzie niewiele ponad 20 tys. mkw. powierzchni w centrach handlowych.

Popyt na powierzchnie handlowe pozostaje w Szczecinie na średnim poziomie z uwagi na wielkość tego rynku i brak dużych projektów handlowych o zasięgu regionalnym na zaawansowanym etapie przygotowań. Zawierane transakcje to głównie wymiany najemców i przedłużenia umów.

Wśród anonsowanych w końcu ubiegłego roku i pierwszej połowie 2016 transakcji najmu na szczecińskim rynku można wymienić m.in.: H&M (ok. 1 800 mkw.) oraz powiększenia salonów CCC (do 480 mkw.) i Rossmann (do 540 mkw.) w centrum handlowym Turzyn, sklepy outletowe Monnari (ok. 400 mkw.) i Świat Zabawek (ok. 250 mkw.) w Outlet Park Szczecin, a także powiększenia salonów w Atrium Molo – CCC (do 665 mkw.) i Rossmann (do 385 mkw.).

Średni współczynnik pustostanów na koniec 2015 roku wyniósł 3 proc., a w II połowie br. spadł do poziomu 2 proc. Najwyższe czynsze na rynku mieszczą się w przedziale 37- 39 EUR/mkw./miesiąc za lokal 100-150 mkw. na potrzeby mody.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Luki 2016-10-03 19:52:50
    Co to za idiotyczne wyliczenia? Czyli już tylko duże firmy mają zarabiać? Może ludzie kupują w różnych sklepach w samym mieście w Szczecinie a nie w zagranicznych galeriach? Pieniądz możliwe, że zostaje wydany na miejscu i dalej inwestowany a nie drenowany..

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA