PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Złote żniwa Briju

  • Autor: propertynews.pl
  • 10 lis 2016 09:49

Złote żniwa Briju Briju, mat. prasowe

Na koniec 2016 r. Briju planuje posiadać ok. 45 salonów pod własną marką, czyli o ok. 15 lokalizacji więcej w całym roku. Firma zanotowała również znaczący wzrost przychodów.

REKLAMA

O 48,1 proc. r/r wzrosły przychody Grupy Briju w trzecim kwartale 2016 r., przekraczając 206,6 mln zł. Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 15,1 mln zł, co oznacza wzrost o 67,9 proc. Zysk operacyjny i netto wzrosły o ponad 40 proc. i wyniosły odpowiednio 6,7 mln zł i 6,0 mln zł.

- Dynamiczny wzrost wyników Briju to efekt zwiększenia skali działalności w obydwu segmentach naszej działalności. Rekordowo wysokie przychody zanotowaliśmy zarówno w segmencie jubilerskim jak i surowcowym – powiedział Przemysław Piotrowski, prezes Briju.

Segment wyrobów jubilerskich osiągnął 11,3 mln zł przychodów, co jest wynikiem lepszym o 80 proc. r/r oraz najlepszym rezultatem w historii Briju. Zysk brutto ze sprzedaży wzrósł dwukrotnie i wyniósł 5,6 mln zł, względem 2,8 mln zł w III kwartale ubiegłego roku. Mimo otwarć kolejnych salonów, segment był rentowny na poziomie operacyjnym – w III kwartale zysk wyniósł 0,2 mln zł, wobec straty 0,2 mln zł w zeszłym roku.

- Dzięki rozwojowi sieci i marki oraz działaniom optymalizacyjnym osiągamy coraz lepsze wyniki w segmencie jubilerskim. Są one wciąż obciążone przez dużą liczbę otwarć i wydatki marketingowe, nakierowane na wzrost rozpoznawalności i budowanie relacji z klientami. Mamy nadzieję, że również IV kwartał, zakończymy z dodatnim wynikiem operacyjnym – dodał Przemysław Piotrowski.

Wzrost przychodów w segmencie jubilerskim to efekt zarówno rozwoju sieci, jak i zwiększania sprzedaży przez istniejące salony.

Na koniec 2016 r. Briju planuje posiadać ok. 45 salonów pod własną marką, co oznacza wzrost sieci o ok. 15 lokalizacji w całym roku. Obecnie sieć sprzedaży liczy 39 sklepów, do końca roku nowe salony zostaną otwarte m.in. w Mielcu, Szczecinie, Mysłowicach i Oleśnicy.

Wzrost obrotów w segmencie surowców to również efekt wzrostu cen metali, który wpływa na przychody, ale ze względu na wypracowany model współpracy zmiany notowań nie wpływają na wypracowywane zyski. W III kwartale przychody wzrosły o 46,6 proc. r/r do 195 mln zł, w tym samym czasie segment wypracował 8,8 mln zł zysku brutto ze sprzedaży i 6,5 mln zł zysku operacyjnego. To wyniki lepsze odpowiednio o 42,9 proc. i 32,3 proc. niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Model współpracy z dostawcami i odbiorcami metali szlachetnych, który eliminuje ryzyko zmiany cen metali i kursów walutowych pozwala traktować segment surowców jako stabilne zaplecze finansowe dla rozwoju sieci własnych salonów jubilerskich. Efektywność działalności w tym segmencie i stabilne przepływy pieniężne z niego wynikające pozwalają na koncentrację planów rozwojowych na bardziej rentownej działalności - sprzedaży detalicznej wyrobów jubilerskich.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.