PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Złote żniwa Briju

  • Autor: propertynews.pl
  • 10 lis 2016 09:49

Złote żniwa Briju Briju, mat. prasowe

Na koniec 2016 r. Briju planuje posiadać ok. 45 salonów pod własną marką, czyli o ok. 15 lokalizacji więcej w całym roku. Firma zanotowała również znaczący wzrost przychodów.

REKLAMA

O 48,1 proc. r/r wzrosły przychody Grupy Briju w trzecim kwartale 2016 r., przekraczając 206,6 mln zł. Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 15,1 mln zł, co oznacza wzrost o 67,9 proc. Zysk operacyjny i netto wzrosły o ponad 40 proc. i wyniosły odpowiednio 6,7 mln zł i 6,0 mln zł.

- Dynamiczny wzrost wyników Briju to efekt zwiększenia skali działalności w obydwu segmentach naszej działalności. Rekordowo wysokie przychody zanotowaliśmy zarówno w segmencie jubilerskim jak i surowcowym – powiedział Przemysław Piotrowski, prezes Briju.

Segment wyrobów jubilerskich osiągnął 11,3 mln zł przychodów, co jest wynikiem lepszym o 80 proc. r/r oraz najlepszym rezultatem w historii Briju. Zysk brutto ze sprzedaży wzrósł dwukrotnie i wyniósł 5,6 mln zł, względem 2,8 mln zł w III kwartale ubiegłego roku. Mimo otwarć kolejnych salonów, segment był rentowny na poziomie operacyjnym – w III kwartale zysk wyniósł 0,2 mln zł, wobec straty 0,2 mln zł w zeszłym roku.

- Dzięki rozwojowi sieci i marki oraz działaniom optymalizacyjnym osiągamy coraz lepsze wyniki w segmencie jubilerskim. Są one wciąż obciążone przez dużą liczbę otwarć i wydatki marketingowe, nakierowane na wzrost rozpoznawalności i budowanie relacji z klientami. Mamy nadzieję, że również IV kwartał, zakończymy z dodatnim wynikiem operacyjnym – dodał Przemysław Piotrowski.

Wzrost przychodów w segmencie jubilerskim to efekt zarówno rozwoju sieci, jak i zwiększania sprzedaży przez istniejące salony.

Na koniec 2016 r. Briju planuje posiadać ok. 45 salonów pod własną marką, co oznacza wzrost sieci o ok. 15 lokalizacji w całym roku. Obecnie sieć sprzedaży liczy 39 sklepów, do końca roku nowe salony zostaną otwarte m.in. w Mielcu, Szczecinie, Mysłowicach i Oleśnicy.

Wzrost obrotów w segmencie surowców to również efekt wzrostu cen metali, który wpływa na przychody, ale ze względu na wypracowany model współpracy zmiany notowań nie wpływają na wypracowywane zyski. W III kwartale przychody wzrosły o 46,6 proc. r/r do 195 mln zł, w tym samym czasie segment wypracował 8,8 mln zł zysku brutto ze sprzedaży i 6,5 mln zł zysku operacyjnego. To wyniki lepsze odpowiednio o 42,9 proc. i 32,3 proc. niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Model współpracy z dostawcami i odbiorcami metali szlachetnych, który eliminuje ryzyko zmiany cen metali i kursów walutowych pozwala traktować segment surowców jako stabilne zaplecze finansowe dla rozwoju sieci własnych salonów jubilerskich. Efektywność działalności w tym segmencie i stabilne przepływy pieniężne z niego wynikające pozwalają na koncentrację planów rozwojowych na bardziej rentownej działalności - sprzedaży detalicznej wyrobów jubilerskich.

 


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA