PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zmiany na warszawskiej mapie handlu

  • Autor: Propertynews.pl
  • 07 lip 2017 17:13

Zmiany na warszawskiej mapie handlu

Warszawski Centralny Obszar Handlu (COH) wskazany przez ekspertów Colliers International to najatrakcyjniejszy dla handlu obszar w samym centrum miasta o dużym potencjale dalszego rozwoju. Granice nowej strefy wyznaczają duże centra handlowe, sklepy i punkty gastronomiczne przy głównych ulicach oraz nowe inwestycje o funkcjach mieszanych.

REKLAMA

Warszawski Centralny Obszar Handlu to autorska koncepcja analityków Colliers International, która odzwierciedla najnowsze trendy w handlu. COH tworzą między innymi projekty takie, jak: centrum handlowe Arkadia, Dom Mody Klif, Towarowa 22 (obiekt planowany), Hala Koszyki i Plac Unii City Shopping. W granicach COH mieszczą się również atrakcyjne dla mieszkańców i turystów Stare Miasto i część Traktu Królewskiego oraz lewobrzeżna strona Wisły, gdzie dominuje sezonowa gastronomia.

— Mapa handlowa Warszawy zmienia się wraz z dynamicznym rozwojem stolicy. Nowym trendem jest lokowanie powierzchni handlowej w rewitalizowanych obiektach zabytkowych i nowych budynkach o funkcjach mieszanych. Deweloperzy już na etapie projektowania inwestycji coraz częściej zakładają przeznaczenie dużej części powierzchni na użytek handlu, usług i gastronomii. Dotyczy to zwłaszcza centrum stolicy — mówi Dominika Jędrak, dyrektor Działu Doradztwa i Badań Rynku w Colliers International.

Do takich inwestycji zalicza się m.in. Varso, J44, CEDET, Ethos, Mennica Legacy Tower czy Hotel Europejski. W części tych obiektów na wybranych powierzchniach planowana jest również oferta marek premium (np. w Hotelu Europejskim i Ethosie). Ten trend dotyczy również obiektów rewitalizowanych, czego przykładem jest oddana do użytku Hala Koszyki czy planowane ArtN, EC Powiśle i Browary Warszawskie.

Na terenie COH wyróżnić można dwa szczególne obszary, w których występują sklepy z ofertą premium. Pierwszy z nich to okolice Krakowskiego Przedmieścia i pl. Piłsudskiego, gdzie znajduje się budynek biurowy Metropolitan, a w nim m.in. sklep Redford&Grant (Channel, Dior, Valentino). Drugi obszar mieści się w kwadracie ulic Pięknej, Kruczej oraz Alei Jerozolimskich i Alei Ujazdowskich. To tu zlokalizowany jest najważniejszy obiekt handlowy w Warszawie z segmentu premium (DT Vitkac) oraz odzyskująca dawny blask ulica Mokotowska z multibrandowymi sklepami premium.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA