PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zmierzch centrów handlowych? Zdecydowanie nie

  • Autor: propertynews.pl
  • 02 cze 2016 09:57

Zmierzch centrów handlowych? Zdecydowanie nie Rüdiger Dany, dyrektor operacyjny, Atrium European Real Estate Management. Fot. Atrium European Real Estate Management

W Polsce buduje się coraz mniej centrów handlowych, za to te istniejące ogarnęła fala modernizacji i powiększania. To obraz rynku? Nie ma już miejsca na nowe projekty? - Akwizycja obiektów o już ugruntowanej pozycji i remodelowaniu ich w taki sposób, by odpowiadały wymogom współczesnego klienta oraz standardom wyznaczanym przez sieci handlowe, to już prawdziwy trend w Polsce. Taka strategia stała się podstawą funkcjonowania Atrium na polskim rynku - mówi w rozmowie z Propertynews.pl Rüdiger Dany, dyrektor operacyjny, Atrium European Real Estate Management.

REKLAMA

Jak podkreśla Rüdiger Dany, Polska to drugi co do wielkości rynek centrów handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej i trzeci pod względem aktywności deweloperskiej. - Stabilna sytuacja gospodarcza w kraju i rosnące wskaźniki, m.in. potencjału nabywczego, poziomu płac oraz nastrojów konsumenckich, pozwalają z optymizmem patrzeć w przyszłość tutejszego sektora centrów handlowych - zaznacza.

W Polsce wskaźnik nasycenia powierzchnią handlową wynosi ok. 241 mkw. na tysiąc mieszkańców, co plasuje ją powyżej średniej europejskiej, ale wciąż poniżej krajów Europy Zachodniej. To pokazuje, że w branży wciąż drzemie duży potencjał dla nowych inwestycji. Nowych inwestycji, ale czy tych budowanych od podstaw?

- Po boomie inwestycyjnym w mniejszych i średnich miastach, uwaga deweloperów z powrotem kieruje się na kluczowe aglomeracje. Na szczególną uwagę zasługuje Warszawa. Stolica wciąż pozostaje jednym z najmniej nasyconych rynków w kraju. Rosnąca konkurencja wymaga od deweloperów – również i od nas – by przystosowywać obiekty do trendów wyznaczanych przez nowe pokolenia – mileniallsów i „Z”. Dlatego koncentrujemy się na modernizacji i rozbudowie już istniejących obiektów - podkreśla dyrektor operacyjny, Atrium.

Atrium zdecydowało się m.in. na powiększenie Atrium Promenada, które jest kluczowym projektem w portfolio spółki. Po kilkunastu latach funkcjonowania obiektu wprowadza tam zmiany, które spowodują, że ma stać się prestiżowym miejscem zakupów i rozrywki dla lokalnej społeczności oraz handlową wizytówką prawobrzeżnej Warszawy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA