PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Znacząco rośnie popularność zakupów wielokanałowych

  • Autor: propertynews.pl
  • 23 kwi 2015 13:47

Raport firmy dunnhumby wskazuje na globalny wzrost popularności zakupów spożywczych przez Internet, do którego przyczynili się konsumenci z takich krajów, jak Polska. Na przestrzeni roku odnotowano różnicę na poziomie 62 proc.

REKLAMA

Z najnowszego badania firmy dunnhumby wynika, że popularność zakupów wielokanałowych (czyli kupowania zarówno przez Internet, jak i w tradycyjnych sklepach) dynamicznie rośnie na całym świecie. Raport zawiera analizę zachowań siedmiu milionów konsumentów z 14 krajów w Europie, Azji i obu Amerykach.

Jeśli chodzi o sprzedaż internetową w Polsce, największy udział w niej mają następujące trzy kategorie: nabiał, napoje i chemia gospodarcza. Razem stanowią one 42 proc. łącznej sprzedaży internetowej, a ich udział rośnie w miarę jak polscy konsumenci coraz lepiej poznają internetowe kanały sprzedaży.

Raport wykazuje imponujący rozwój kanału internetowego wśród konsumentów  wielokanałowych, ze wskazaniem na kraje rozwijające się, takie jak Polska, w przypadku której wzrost ten wyniósł ponad 62% w porównaniu z rokiem ubiegłym.   

Mimo rozwoju sprzedaży wielokanałowej konsumenci wciąż wydają większość pieniędzy
w sklepach wielkopowierzchniowych, a nie tylko w Internecie.

Raport podkreśla także znaczenie przemyślanej strategii wielokanałowej marek w kontekście spełniania rosnących oczekiwań klientów oraz reagowania na ich zmieniające się zachowania. Sukces danej marki jest bardziej prawdopodobny, jeśli jej grupa docelowa zbliżona jest do profilu typowego konsumenta online z rynku rozwijającego się.

Nie wszystkie marki czerpią równe korzyści z rozwoju sprzedaży wielokanałowej. Wiele z nich notuje spadki sprzedaży internetowej lub jej słabsze wyniki w porównaniu ze sprzedażą w tradycyjnych sklepach. Aby odnieść sukces w sprzedaży internetowej, firmy muszą zrozumieć różnorodność ścieżek zakupowych.

Klienci kupujący w wielu kanałach wydają miesięcznie na zakupy nawet trzy razy więcej niż konsumenci odwiedzający tradycyjne sklepy. Z kanałów internetowych korzystają w przewadze klienci kupujący artykuły spożywcze z wyższej półki, którzy pozostają wierni ulubionej sieci sklepów. Z raportu firmy dunnhumby wynika, że 60 proc. polskich klientów kupujących w wielu kanałach jest lojalnych wobec Tesco - to znacznie więcej niż liczba klientów lojalnych wobec Tesco w ogóle. 

- Z naszego badania jasno wynika, że zmienia się sposób, w jaki klienci robią zakupy. W miarę rozwoju internetowych kanałów sprzedaży polscy konsumenci będą mogli rozważać dostępne opcje zakupów wielokanałowych. Marki muszą być elastyczne, a ich właściciele powinni wykorzystywać wszelkie dostępne okazje, aby skupić się przede wszystkim na konsumentach kupujących w wielu kanałach - mówi Daria Rybińska, kierownik zespołu ds. kategorii, dunnhumby Poland.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA