PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zobacz, jakie sieci przodują w usłudze click & collect

  • Autor: propertynews.pl
  • 30 maj 2017 10:17

Zobacz, jakie sieci przodują w usłudze click & collect Maria Piedziewicz, konsultant w Dziale Badań Rynku w Knight Frank

Marki obecne w polskich centrach handlowych i oferujące sprzedaż w internecie tylko częściowo wykorzystują potencjał usługi click & collect, gdy tymczasem w Wielkiej Brytanii, która jest najbardziej dojrzałym rynkiem e-commerce, przychody z tytułu tej usługi systematycznie rosną.

REKLAMA

- W dobie konkurencji między zakupami internetowymi a tradycyjnym handlem, warto zwrócić uwagę na punkty styczne tych dwóch kanałów sprzedaży i zachęcić kupujących przez internet do wizyty w sklepie stacjonarnym, a usługa click & collect jest tego doskonałym przykładem - mówi Maria Piedziewicz, konsultant w Dziale Badań Rynku w Knight Frank.

Z obserwacji eksperta wynika, że na razie jedynie część sklepów internetowych marek, które obecne są w polskich centrach handlowych oferuje usługę click & collect. - Tymczasem jest to bardzo dobre rozwiązanie, które zachęca klientów internetowych do wizyty w sklepie stacjonarnym. Klienci mogą zamówić produkt i dokonać płatności przez internet, a towar odebrać w wybranym przez siebie sklepie. Z naszych obserwacji wynika, że najczęściej tę usługę wykorzystują branże DIY i artykułów elektronicznych. Zaczynają ją wprowadzać także supermarkety, ale w ich przypadku jest to bardziej skomplikowany proces ze względu na szeroki i zróżnicowany asortyment. 

Ciekawostką może być fakt, że również branża gastronomiczna adaptuje click & collect na swoje potrzeby. W sieciach takich jak Starbucks czy Domino’s Pizza można składać zamówienia przez aplikację już w drodze do restauracji i odbierać gotowe danie w wybranej przez siebie lokalizacji.

Również centra handlowe powinny zacząć szerzej dostrzegać możliwości jakie daje wykorzystanie usługi click & collect Niektóre z nich oferują  możliwość dostarczenia zamówienia do samego centrum. Tam w specjalnie przygotowanej strefie klient może wypróbować czy przymierzyć produkt, a w razie konieczności zwrotu, obsługa zajmie się formalnościami. Jednak póki co, nie jest to jeszcze powszechne zjawisko na polskim rynku. Coraz więcej czasu spędzamy w biurach, a pracodawcy coraz mniej chętnie patrzą na prywatne przesyłki dostarczane pracownikom pod firmowy adres, więc takie rozwiązanie  jest korzystne zarówno dla klientów, jak i centrów i sieci handlowych - podkreśla Maria Piedziewicz, konsultant w Dziale Badań Rynku w Knight Frank.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA