PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Zrównoważony rozwój w centrach handlowych oferuje klientom możliwość dokonywania ekologicznych wyborów

Zrównoważony rozwój w centrach handlowych oferuje klientom możliwość dokonywania ekologicznych wyborów
Galeria Łomianki, mat. Ceetrus
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 09 kwi 2019 09:06

W jaki sposób Ceetrus Polska realizuje strategię zrównoważonego rozwoju w obiektach? O tym Małgorzata Rajkow-Krzywicka, odpowiedzialna za obszar społecznej odpowiedzialności biznesu w Ceetrus Polska.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 09 kwi 2019 09:06

W grudniu 2018 roku certyfikat BREEAM In-Use otrzymały trzy obiekty zarządzane przez Ceetrus Polska. Były to: Centrum Handlowe Auchan Hetmańska w Białymstoku, Centrum Handlowe Auchan Gdańsk oraz Galeria Bronowice. Wszystkie obiekty przeszły wieloetapowy proces certyfikacji w kategoriach Asset Performance oraz Building Management. Galeria Bronowice uzyskała ocenę „Excelent”, a Centrum Handlowe Auchan Hetmańska oraz Centrum Handlowe Auchan Gdańsk ̶ ocenę „Very good”.

- Certyfikaty potwierdzają, że w galeriach i centrach handlowych stosujemy rozwiązania zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju zarówno w zakresie funkcjonowania budynku, jak i sposobu zarządzania nim. Nie były to pierwsze certyfikaty przyznane obiektom Ceetrus w Polsce. W 2017 roku certyfikat BREEAM In-Use otrzymała Galeria Łomianki. Chcę podkreślić, że otrzymanie tak dobrych wyników certyfikacji nie byłoby możliwe bez ogromnego zaangażowania i pracy zespołów zarządzających naszymi obiektami - mówi Małgorzata Rajkow-Krzywicka.

Jak podkreśla, Ceetrus Polska realizuje strategię zrównoważonego rozwoju na wielu płaszczyznach. - W związku ze zmianami klimatu, które wszyscy możemy zaobserwować, priorytetem jest dla nas zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych, co w przypadku takiego obiektu jak centrum handlowe jest dużym wyzwaniem. Analizujemy nasz ślad węglowy, zaczynając od aktywności centrów handlowych m.in. zużycia mediów, segregacji odpadów, poprzez aktywność naszych klientów – takich jak dojazd do obiektów, po działalność samego przedsiębiorstwa, w tym sposobu dojazdu pracowników do pracy czy wyboru środków transportu w podróżach służbowych. Wszystkie planowane i obecnie realizowane przez nas inwestycje mocno wpisują się w trendy ekologiczne. W remontowanych centrach handlowych wprowadzamy między innymi oświetlenie LED, które pozwala nam zmniejszyć zużycie energii elektrycznej - wylicza Małgorzata Rajkow-Krzywicka. - Dodatkowo, w codziennej działalności centrów handlowych dbamy zmniejszenie zużycia mediów i właściwą segregację odpadów umożliwiającą odzyskanie części surowców. Ciekawym przykładem działań ekologicznych jest Centrum Handlowe Auchan Płock, gdzie zainstalowaliśmy panele słoneczne. Pozyskana energia jest przeznaczana na oświetlenie korytarza znajdującego się pod dachem łączącym dwie części budynku. Innym przykładem wykorzystania energii słonecznej jest ławka solarna mieszcząca się przed Galerią Łomianki, która umożliwia klientom ładowanie urządzeń mobilnych.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.90.12.112
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.