PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zysk Esotiq & Henderson poszybował

  • Autor: propertynews.pl
  • 30 lis 2017 07:20

Zysk Esotiq & Henderson poszybował Esotiq & Henderson

Grupa Esotiq & Henderson w trzecim kwartale br. znacząco poprawiła rentowność spółki. Jak poinformowano w komunikacie, skokowo wzrosły wyniki operacyjne i netto, a w internecie odnotowano trzycyfrowy wzrost sprzedaży.

REKLAMA

Skonsolidowana sprzedaż spółki Esotiq & Henderson w trzecim kwartale tego roku wyniosła 40,4 mln zł (+7,8 proc.), z czego 39,8 mln zł przypadało na spółkę matkę (+21 proc.). Wynik operacyjny grupy w trzecim kwartale 2017 wyniósł 1 mln zł wobec straty 0,9 mln zł rok wcześniej. Zysk netto spółki matki w III kwartale 2017 wzrósł z 1,3 do 2 mln zł (+47,4 proc.). Po trzech kwartałach tego roku przychody grupy wyniosły 119,6 mln zł (+18,4 proc.), a zysk operacyjny 1,1 mln zł wobec straty 4,3 mln zł rok wcześniej. Przychody spółki matki narastająco wyniosły 111,7 mln zł (+25,8 proc.), a zysk netto 6,1 mln zł (+181 proc.).

Mimo wysokiej dynamiki przychodów, marża brutto spółki matki jest stabilna (57,4 proc. w III kwartale 2017 i 58,3 proc. narastająco). Koszty operacyjne spółki matki w trzecim kwartale 2017 roku rosły zdecydowanie wolniej niż sprzedaż (14 proc. r/r), podobnie jak koszty sklepów (+12 proc.). Wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych w III kwartale w salonach marki Esotiq w Polsce wyniósł 8,5 proc.

- Trzymamy koszty pod ścisłą kontrolą, zmniejszamy zapasy i poziom zadłużenia. Z kolei bardzo dobry wpływ na sprzedaż miało wprowadzenie nowych, coraz bardziej rentownych produktów, stopniowe rozszerzanie asortymentu o odzież i kosmetyki w salonach Esotiq oraz spersonalizowane akcje marketingowe - mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Po trzecim kwartale sieć sprzedaży marki Esotiq w Polsce i zagranicą liczyła 281 salonów (+5 r/r). Na Ukrainie i Białorusi działało 17 sklepów i 3 w Niemczech. Powierzchnia handlowa wzrosła o 1 proc., do 16 860 mkw.

- Wzrost może nie jest znaczący, ale najbardziej chodzi nam o jakość. Rezygnujemy z najmniej perspektywicznych lokalizacji, otwierając w zamian punkty w lepiej rokujących miejscach. Bardzo perspektywicznym kierunkiem rozwoju dla nas jest Wschód. Tam sieć sprzedaży rośnie najszybciej. Do końca tego roku chcemy mieć tam 23 salony marki Esotiq i kolejne 5 w przyszłym roku. W październiku otworzyliśmy sklep franczyzowy w Kiszyniowie, stolicy Mołdawii. W Niemczech w tym roku zamierzamy otworzyć jeszcze jeden salon, by mieć ich 4 do końca tego kwartału i kolejne 3 w przyszłym roku - dodaje prezes Esotiq & Henderson.

Nadal bardzo szybko rośnie sprzedaż spółki w internecie. Przychody internetowego sklepu marki Esotiqw III kwartale tego roku wyniosły 1,26 mln zł, o 156 proc. więcej niż przed rokiem. Liczba lojalnych klientek, zarejestrowanych w programie Esotiq Club wzrosła r/r o 27 proc., do 678,4 tys. Nadal 40 proc. klientek jako formę dostawy wybiera odbiór towaru we wskazanym sklepie stacjonarnym, robiąc przy okazji dodatkowe zakupy. To efekt integracji systemu ecommerce z tradycyjną siecią sprzedaży.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA