PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zysk netto LPP wyniósł w II kw. 2012 r. 77,5 mln zł

  • Autor: PAP
  • 23 sie 2012 09:00

Zysk netto grupy LPP w II kwartale 2012 roku wyniósł 77,5 mln zł - wynika z wyliczeń PAP na podstawie raportu półrocznego spółki. Wynik okazał się być niższy od konsensusu zakładającego zysk na poziomie 83,8 mln zł.

REKLAMA

Zysk operacyjny w II kwartale wyniósł 114 mln zł i był 4,5 proc. wyższy od oczekiwań analityków spodziewających się 109,1 mln zł EBIT.

Przychody grupy wyniosły w II kwartale 760,1 mln zł, zgodnie z konsensusem.

W całym I półroczu 2012 grupa LPP wypracowała 111,12 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 78,3 mln zł przed rokiem. Zysk operacyjny wzrósł do 156,07 mln zł z 98,5 mln zł w analogicznym okresie 2011 roku, a przychody wzrosły o 31 proc. rdr, do 1,42 mld zł z 1,08 mld zł rok wcześniej.

Marża brutto na sprzedaży wyniosła w I półroczu 2012 roku 55,2 proc. wobec 55,5 proc. przed rokiem.

Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu wzrosły o 26 proc., a istotny udział w tych kosztach mają wydatki ponoszone na funkcjonowanie placówek detalicznych.

Łączna powierzchnia handlowa, która determinuje wysokość tych kosztów wzrosła w porównaniu z czerwcem 2011 roku o ok. 18 proc.

LPP podało, że przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych wzrosły w I półroczu 2012 roku o 14,7 proc., a w drugim kwartale o 13,5 proc. rdr (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki GK LPP).

W I półroczu w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 782,2 mln zł, w placówkach Cropp Town 251,6 mln zł. Sprzedaż zrealizowana w sklepach House wyniosła 185,6 mln zł, w sklepach Mohito 100,4 mln zł.

W I połowie 2012 grupa LPP uruchomiła nowe sklepy o łącznej powierzchni ok. 37,8 tys. mkw., zwiększając całkowitą powierzchnię sklepów do ok. 381,3 tys. mkw (978 sklepów), z czego 128,7 tys. mkw. (290 sklepów) poza granicami Polski.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA