PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zysk netto NG2 w III kwartale nie zachwyci

  • Autor: PAP
  • 03 paź 2012 11:28

Zysk netto grupy NG2 w trzecim kwartale 2012 roku nie był imponujący, spółka zadowolona jest jednak z osiągniętych przychodów. W całym 2012 roku spółka spodziewa się poprawy wyniku netto rok do roku, choć dynamika wzrostu będzie niższa od zakładanych wcześniej ponad 25 proc. - poinformował w rozmowie z PAP Piotr Nowjalis, wiceprezes NG2.

REKLAMA

"Spółka jest zadowolona z przychodów osiągniętych w trzecim kwartale, zwłaszcza z obrotów zrealizowanych we wrześniu na nowej kolekcji. Natomiast zysk trzeciego kwartału nie będzie imponujący, podobnie jak w pierwszym półroczu" - powiedział PAP wiceprezes Nowjalis.

NG2 poinformowało, że skonsolidowane przychody ze sprzedaży we wrześniu wyniosły 133,7 mln zł, czyli były o 30,3 proc. wyższe niż rok wcześniej. Przychody za okres styczeń-wrzesień wyniosły 881,9 mln zł i były o 21,3 proc. wyższe rdr. Przychody ze sprzedaży detalicznej za wrzesień wyniosły 129,3 mln zł i wzrosły o 49 proc. rdr, a narastająco za okres styczeń-wrzesień wyniosły 841,4 mln zł, rosnąc 30,1 proc. rdr.

"Wrzesień był dobry dla spółki. Zanotowaliśmy dużo wyższą odwiedzalność w naszych sklepach niż rok wcześniej, odwiedziło nas ponad 17 proc. klientów więcej. Dzięki zmianom wprowadzanym do oferty od blisko dwóch lat mamy szeroki, atrakcyjny asortyment, a sama kolekcja jesienno-zimowa też została bardzo dobrze odebrana" - powiedział wiceprezes.

Poinformował, że w sklepach CCC sprzedaż porównywalna wzrosła we wrześniu o 31 proc. rdr.

"Jesteśmy z tego wyniku bardzo zadowoleni. Niższa procentowo była marża rok do roku, ale zapowiadaliśmy, że w tym roku będziemy pracować na niższych marżach" - powiedział Nowjalis.

Wyjaśnił, że niższa marża osiągana w tym roku wynika z kilku powodów.

"Po pierwsze, spółka wprowadziła w pierwszym półroczu sprzedaż produktów przecenionych. Przeceny były wcześniej rozpoczęte, były głębsze i trwały dłużej. Co więcej, nie wpłynął pozytywnie wysoki kurs dolara przy zakupach produktów na kolekcje wiosenne i jesienne. Po trzecie, spółka nie zdecydowała się na znaczące podwyższenie cen, bo dla nas ważniejszy jest udział rynkowy niż jednorazowe zyski. To świadoma inwestycja w rynek" - powiedział wiceprezes.

Poinformował, że w całym 2012 roku spółka spodziewa się poprawy wyniku netto rok do roku, ale nie będzie ona tak duża, jak spółka się wcześniej spodziewała.

"Spodziewamy się, że spółka zrealizuje w tym roku wyższy zysk niż w 2011 roku, ale do poziomów wcześniej zakładanych, czy ponad 25 proc. dynamiki wzrostu, raczej się nie zbliżymy" - powiedział Nowjalis.

Dodał, że w drugim półroczu spółka powinna zrealizować dwie trzecie wyniku, a najważniejszy będzie październik.

Po pierwszym półroczu zysk netto grupy wzrósł do 45,5 mln zł z 41,7 mln zł rok wcześniej, zysk operacyjny do 59 mln zł z 55,6 mln zł, a przychody do 583,02 mln zł z 484,3 mln zł.

W 2011 roku spółka miała 1,091 mld zł przychodów, 159,5 mln zł EBIT i około 123 mln zł zysku netto.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA