PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zysk Redanu w 2011 r. niższy o 50 proc. od prognozowanego

  • Autor: ISB
  • 23 lut 2012 16:50

Zysk netto Redanu w 2011 r. sięgnął 2,6 mln zł i był o 50 proc. niższy od prognozowanego. Był też niższy o 52 proc. w skali roku.

REKLAMA

Grupa Redan nie wypracowała w 2011 r. zakładanego w prognozach zysku netto wysokości 6,5 mln zł. Spółka spodziewa się, że w 2012 roku wzrost przychodów będzie większy niż kosztów - poinformowali przedstawiciele zarządu.

- Nie udało nam się wypracować wyniku, który zakładaliśmy. Powody tej sytuacji są dwa. Po pierwsze, wyższe koszty, niż zakładaliśmy, głównie w segmencie modowym. Koszty rosły szybciej, niż poziom marży. Drugi powód to niekorzystne różnice kursowe, które zaniżyły nasz wynik - powiedział prezes Bogusz Kruszyński.

Umocnienie dolara wobec złotego spowodowało ujemny wkład do wyniku na poziomie 3,1 mln zł w 2011 wobec dodatniego, w wysokości 0,6 mln zł rok wcześniej.

Przychody ze sprzedaży wyniosły 380,4 mln zł i były wyższe o 17 proc. w skali roku. W tym czasie koszty sprzedaży i ogólnego zarządu wzrosły o 21 proc. w skali roku do 164,2 mln zł. Marża handlowa sięgnęła 175,1 mln zł i była wyższa o 19 proc. w skali roku.

W segmencie modowym (marki Troll, Top Secret i Dry Wash) sprzedaż wzrosła o 22 proc. w skali roku do 183,2 mln zł, zaś koszty zwiększyły się o 16 proc. r/r do 96,4 mln zł.

W segmencie dyskontowym (Textillmarket) sprzedaż wzrosła o 16 proc. r/r do 196,9 mln zł, zaś koszty zwiększyły się o 32 proc. do 66 mln zł.

Prezes wyjaśnił, że wzrost kosztów w segmencie dyskontowym jest efektem szybkiego rozwoju sieci. Redan otworzył w ub. roku 53 sklepy Textillmarket. Wzrost konkurencji na rynku wpłynął na niższą sprzedaż w nowo otwartych sklepach i utrzymanie sprzedaży w sklepach porównywalnych przy jednoczesnym wzroście kosztów (głównie osobowych).

W segmencie modowym Redan osiągnął zysk na sprzedaży w wysokości 2,1 mln zł wobec 2,4 mln zł straty rok wcześniej oraz zysk operacyjny, co oznacza, że plan zakładający odzyskanie rentowności części modowej został osiągnięty. Marża handlowa wzrosła o 22 proc., zaś wzrost kosztów był niższy i sięgnął 16 proc.

Redan poinformował, że osiągnięte przez spółkę wyniki w 2011 r. oznaczają, że jest podstawa operacyjna do wypracowywania zysków z kolejnych okresach, natomiast duży wpływ na wyniki grupy mają czynniki zewnętrzne.

Sieć sprzedaży Redanu liczyła 463 sklepy na koniec 2011 r.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ
PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - IMMOCHAN Partner serwisu - METROPROPERTIES

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.