PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zysk Redanu w 2011 r. niższy o 50 proc. od prognozowanego

  • Autor: ISB
  • 23 lut 2012 16:50

Zysk netto Redanu w 2011 r. sięgnął 2,6 mln zł i był o 50 proc. niższy od prognozowanego. Był też niższy o 52 proc. w skali roku.

REKLAMA

Grupa Redan nie wypracowała w 2011 r. zakładanego w prognozach zysku netto wysokości 6,5 mln zł. Spółka spodziewa się, że w 2012 roku wzrost przychodów będzie większy niż kosztów - poinformowali przedstawiciele zarządu.

- Nie udało nam się wypracować wyniku, który zakładaliśmy. Powody tej sytuacji są dwa. Po pierwsze, wyższe koszty, niż zakładaliśmy, głównie w segmencie modowym. Koszty rosły szybciej, niż poziom marży. Drugi powód to niekorzystne różnice kursowe, które zaniżyły nasz wynik - powiedział prezes Bogusz Kruszyński.

Umocnienie dolara wobec złotego spowodowało ujemny wkład do wyniku na poziomie 3,1 mln zł w 2011 wobec dodatniego, w wysokości 0,6 mln zł rok wcześniej.

Przychody ze sprzedaży wyniosły 380,4 mln zł i były wyższe o 17 proc. w skali roku. W tym czasie koszty sprzedaży i ogólnego zarządu wzrosły o 21 proc. w skali roku do 164,2 mln zł. Marża handlowa sięgnęła 175,1 mln zł i była wyższa o 19 proc. w skali roku.

W segmencie modowym (marki Troll, Top Secret i Dry Wash) sprzedaż wzrosła o 22 proc. w skali roku do 183,2 mln zł, zaś koszty zwiększyły się o 16 proc. r/r do 96,4 mln zł.

W segmencie dyskontowym (Textillmarket) sprzedaż wzrosła o 16 proc. r/r do 196,9 mln zł, zaś koszty zwiększyły się o 32 proc. do 66 mln zł.

Prezes wyjaśnił, że wzrost kosztów w segmencie dyskontowym jest efektem szybkiego rozwoju sieci. Redan otworzył w ub. roku 53 sklepy Textillmarket. Wzrost konkurencji na rynku wpłynął na niższą sprzedaż w nowo otwartych sklepach i utrzymanie sprzedaży w sklepach porównywalnych przy jednoczesnym wzroście kosztów (głównie osobowych).

W segmencie modowym Redan osiągnął zysk na sprzedaży w wysokości 2,1 mln zł wobec 2,4 mln zł straty rok wcześniej oraz zysk operacyjny, co oznacza, że plan zakładający odzyskanie rentowności części modowej został osiągnięty. Marża handlowa wzrosła o 22 proc., zaś wzrost kosztów był niższy i sięgnął 16 proc.

Redan poinformował, że osiągnięte przez spółkę wyniki w 2011 r. oznaczają, że jest podstawa operacyjna do wypracowywania zysków z kolejnych okresach, natomiast duży wpływ na wyniki grupy mają czynniki zewnętrzne.

Sieć sprzedaży Redanu liczyła 463 sklepy na koniec 2011 r.

 


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA