Program lojalnościowy napędza sprzedaż w Galerii Katowickiej



propertynews.pl - 2016-08-31 16:38:19.804234


Już 22 tysiące mieszkańców Katowic i Śląska korzysta z aplikacji mobilnej Navishopper, a 8 tysięcy z nich aktywnie uczestniczy w programie lojalnościowym, rejestrując swoje paragony i odbierając nagrody. Galeria Katowicka podsumowuje pierwsze 8 miesięcy od wdrożenia aplikacji mobilnej Navishopper.

Zakupowa aplikacja mobilna Navishopper na telefon klienta łączy program lojalnościowy, moduł kuponów cyfrowych, moduł konkursów specjalnych z elementami rywalizacji dla klientów oraz zakupową nawigację personalną, działającą w technologii iBeacon, która prowadzi klientów pomiędzy piętrami z dokładnością do 1 metra.

- To wielozadaniowe narzędzie sprzedażowe buduje lojalność klientów centrum handlowego, zwiększa średnią wartość koszyka, ułatwia i przyspiesza zakupy oraz czyni zakupy bardziej opłacalnymi niż w centrach konkurencyjnych – mówi Sebastian Pawlica, reprezentujący spółki Sigma Group i Visual Effect, odpowiedzialne za codzienną obsługę programu lojalnościowego oraz oprogramowanie i wdrożenie Navishoppera.

Jak wynika z przeprowadzonych badań, aż 98,5 proc. użytkowników deklaruje zmianę swoich zwyczajów zakupowych, rezygnację z zakupów w innych centrach handlowych oraz odraczanie zakupów w wygodnych punktach handlowych, po drodze, do czasu wizyty w Galerii Katowickiej.

Przedstawiciele Galerii Katowickiej twierdzą, że ma to swoje odbicie w wynikach sprzedaży i odwiedzalności centrum.

- Od momentu wdrożenia aplikacji Navishopper obserwujemy bardzo istotną zmianę z punktu widzenia najemców. Sprzedaż w obiekcie rośnie dużo bardziej dynamicznie niż jego odwiedzalność. Ten trend umacniał się wraz z kolejnymi miesiącami działania programu oraz popularyzacją aplikacji w społeczności lokalnej. Odwiedzalność w tym samym czasie wciąż rosła, stabilizując się na wysokim poziomie 1,2-1,3 mln klientów miesięcznie, co sprawia, że niemal ją podwoiliśmy w porównaniu do np. niektórych miesięcy z lat 2013 i 2014 – mówi Dawid Prymas, dyrektor marketingu i PR Galerii Katowickiej. 

Dla przypomnienia, Galeria Katowicka w pierwszych trzech miesiącach od wdrożenia zakupowej aplikacji mobilnej rejestrowała rekordowe wzrosty sprzedaży, kolejno o 25 proc., 18 proc. i 24 proc. w ujęciu rok do roku, porównywane do już rekordowych miesięcy w roku poprzednim. Przedstawiciele Galerii Katowickiej nie zdradzają jak duży udział w obrotach obiektu mają obroty rejestrowane w programie lojalnościowym. Sugerują jedynie, że są to duże liczby.

- Pamiętajmy, że aplikacja mobilna Navishopper to nie tylko lojalność rozumiana wprost. To również cyfrowe kupony rabatowe i mnóstwo konkursów specjalnych dla najlepszych klientów. Ci którzy wydają dużo pieniędzy wygrywają karty podarunkowe, komputery a ostatnio nawet mały samochód – mówi Dawid Prymas, dyrektor marketingu i PR Galerii Katowickiej.

Galeria Katowicka deklaruje, że od momentu wdrożenia aplikacji zakupowej Navishopper większość kampanii i akcji marketingowych działa w powiązaniu z aplikacją mobilną, która stanowi stałą platformę pro-sprzedażową. Było tak i w przypadku zimowych wyprzedaży, Katowice Fashion Week i akcji „Do Szkoły Gotowi. Start!”. Wszystkie 4,5 tysiąca nagród, które wydano klientom, było do odebrania w sklepach lub wracało do najemców jeśli nagrodą była karta podarunkowa Galerii Katowickiej.

- To takie budżetowe perpetuum mobile. Cokolwiek by się nie działo promujemy ofertę naszych sklepów, kina i restauracji, a pieniądze zawsze zostają u naszych najemców – dodaje Prymas.