Xavier Jongen, Catella: W Polsce drzemie ogromny potencjał



propertynews.pl - 10-10-2017, 15:11


Polska dawno nie cieszyła się tak sprzyjającym otoczeniem makroekonomicznym do inwestowania w nieruchomości, zarówno dla rodaków, jak i inwestorów zagranicznych, którzy chętnie lokują swój kapitał. Ogromny potencjał drzemie w rynku mieszkaniowym – i to nie tylko w Warszawie, ale w zasadzie we wszystkich największych miastach Polski - mówi Xavier Jongen, członek zarządu Catella Real Estate.

Jak podkreśla Xavier Jongen, wachlarz inwestycji jest szeroki, pojawia się coraz więcej inwestycji instytucjonalnych, które wyrastają jak grzyby po deszczu i to nie za sprawą chwilowego trendu, ale realnej potrzeby płynącej z rynku.

- Dotyczy to również segmentu super premium. Polacy jak i ekspaci, przedstawiciele kadry menedżerskiej, dyplomaci, ludzie sukcesu w jesieni życia czy wreszcie twórcy start-upów chcą mieszkać wygodnie, a wręcz luksusowo. Wielu z nich taką nieruchomość do życia może zechcieć kupić, lecz inni znacznie chętniej zaspokoją się długoterminowym najmem, który pozwala poczuć się jak obywatel świata, zgodnie z zasadą moje mieszkanie jest tam, gdzie jestem ja - wyjaśnia Xavier Jongen. Jak dodaje, postrzegają nieruchomości mieszkaniowe jako towar, z którego korzystają w charakterze gości.

O Catelli w Polsce zrobiło się głośno w ub.r., kiedy fundusz ten kupił 9 kondygnacji z ponad 70 apartamentami w wieżowcu Złota 44.

- Niewątpliwie boom na luksus jest zasługą Złotej 44, która zrewolucjonizowała polską mapę nieruchomości typu premium i zaoferowała coś, co do tej porty było niedostępne. Ten flagowy projekt nie tylko przyciągnął uwagę inwestorów nie wspominając o kupcach, ale i pokazał, że kraje CEE wcale nie odbiegają jakością i rozmachem realizowanych inwestycji od tego co jest dostępne na Zachodzie, a wręcz nierzadko deklasują. Catella od dawna poszukiwała tego rodzaju inwestycji w tej części Europy, ponieważ nasi klienci instytucjonalni są zainteresowani posiadaniem w swoim portfolio takiego produktu właśnie tutaj - mówi.

Jak podkreśla Xavier Jongen, marka No44 oferująca przestrzenne i zaprojektowane przez szwajcarską designerkę apartamenty na Złotej 44 nie tylko udostępnia nowy produkt, jakiego do tej pory w Polsce nie było, ale przede wszystkim kształtuje na nowo, dotąd rozproszony rynek wynajmu, nadając mu bardziej przewidywalny, ujednolicony i instytucyjny charakter. - Dzięki naszym standardom udowadniamy, że luksusowy najem, aby spełnił swoje założenie, przede wszystkim powinien być długoterminowy i transparentny, co odróżnia go od rozproszonego rynku wynajmu krótkoterminowego. W Polsce drzemie ogromny potencjał, który nasza firma ma zamiar wykorzystać - do tej pory zainwestowaliśmy już 80 mln euro, oczywiście również w innych punktach cenowych, ale jesteśmy gotowi na znacznie więcej - podsumowuje.