PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Luksusowa nieruchomość jako inwestycja

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 26 paź 2017 08:19

Luksusowa nieruchomość jako inwestycja fot. Pixabay

Coraz więcej osób stać na luksus. Coraz chętniej zamożni Polacy inwestują w nieruchomości z najwyższej półki, oczekując, że nie tylko ich wartość w czasie będzie rosła, ale także, że będą niepowtarzalne.

REKLAMA

Jeszcze nie tak dawno na życie w otoczeniu luksusu mogła sobie pozwolić tylko niewielka grupa Polaków. Jak jednak wynika z badań KPMG, liczba zamożnych i bogatych Polaków pierwszy raz w historii przekroczyła w 2016 roku milion. Ich łączne dochody netto szacowane były wtedy na około 171 mld zł. Najbliższe lata zapowiadają się obiecująco zarówno pod względem wzrostu liczby osób zamożnych i bogatych, jak i łącznego dochodu, którym dysponują.

- Prognozujemy, że w 2019 roku w Polsce będzie mieszkać blisko 1,3 mln osób zamożnych i bogatych, a ich dochód netto sięgnie około 220 mld zł – komentował wyniki raportu Andrzej Marczak, partner w KPMG w Polsce - Ta właśnie grupa osób chętnie lokuje kapitał w nieruchomościach z górnej półki.

Luksusowe domy i auta

Z ankiety przeprowadzonej wśród klientów Sotheby’s International Realty wynika, że zamożni Polacy coraz chętniej inwestują na rynku nieruchomości – aż 84 proc. ankietowanych osób przyznało, że uważa taką inwestycję za dobry sposób na pomnożenie swojego kapitału. Jednocześnie ponad 92 proc. badanych ma już przynajmniej jedną nieruchomość na własność. 54 proc. z nich mieszka w apartamencie, 33 proc. w nowoczesnej rezydencji, a 10 proc. jako miejsce zamieszkania podaje zabytkową nieruchomość.

Zdaniem doradców z Poland Sotheby’s polski rynek nieruchomości premium i luksusowych ma przed sobą bardzo optymistyczną perspektywę wzrostu. I wszystko wskazuje na to, że będzie się on rozwijał m.in. dzięki rosnącej zamożności Polaków i ich wzmożonym zainteresowaniu inwestowaniem w nieruchomości.

- Niewątpliwie osoby poszukujące aut, nieruchomości czy innych dóbr z najwyższej półki, to wyjątkowi klienci. Są to zazwyczaj ludzie, którzy dokonali w życiu celnych wyborów, wykorzystali swój talent, stworzyli coś unikalnego. Dlatego sami oczekują rzeczy niepowtarzalnych, luksusowych, wyjątkowych. To ich styl życia. Odważają się sięgać po ikony, bo one symbolizują sukces. Na rynku aut ikoną jest z pewnością Ferrari – mówi Michał Maske, marketing manager Ferrari Warszawa.

  • 1
  • 2

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA