PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

29 mln zł na modernizację zakopiańskiego hotelu

  • Autor: PAP
  • 26 paź 2012 09:20

Modernizacja hotelu COS będzie dokończona jeszcze w tym roku, jednak nie będzie to wcześniej zakładany termin, czyli przełom października i listopada - przyznał w rozmowie z PAP dyrektor Ośrodka Przygotowań Olimpijskich w Zakopanem Grzegorz Kotowicz.

REKLAMA

Powołując się na ustalenia z wykonawcą (Mostostal Warszawa) dyrektor zakopiańskiego ośrodka COS ma nadzieję, że budynek zostanie oddany do użytku pod koniec grudnia.

- To optymistyczny wariant, pod warunkiem że nie pojawią się kolejne trudności. Budowa prowadzona jest bardzo sprawnie, ale na bazie starej konstrukcji. To powoduje spore i nie do przewidzenia problemy, które niosą ze sobą chociażby konieczność wprowadzania na bieżąco poprawek do planów. Każda z nich to czas i pieniądze - podkreślił Kotowicz.

Dodał, że bardzo liczy na to, iż pierwsi sportowcy mogliby zamieszkać w zmodernizowanym hotelu już w styczniu.

- Jesteśmy w trakcie przetargów na wyposażenie. Zależy nam na jak najszybszym uruchomieniu budynku, ponieważ związki sportowe już kierują do nas zapytania o terminy, w których mogą skorzystać ze wszystkich naszych obiektów - powiedział.

Dyrektor Kotowicz zapewnił, że mimo trudności technicznych wszystkie zamierzenia, dzięki którym zakopiański ośrodek będzie najnowocześniejszym w kraju, zostaną wykonane.

Zakres prac modernizacyjnych hotelu obejmuje między innymi rozbudowę sali konferencyjnej, nadbudowę piętra, wymianę elewacji oraz instalacji. Zostaną również powiększone pokoje hotelowe, dział odnowy biologicznej oraz sala restauracyjna.

Sportowcy będą mieli do dyspozycji dziesięć pokoi hipobarycznych oraz salkę treningową, w których za pomocą specjalnych regulatorów składu powietrza stworzone zostaną warunki pobytu na wysokości siedmiu tysięcy metrów nad poziomem morza. Będzie to pierwszy tego typu obiekt w Polsce.

Rozpoczęta w kwietniu 2010 roku modernizacja hotelu OPO COS miała zakończyć się w czerwcu 2011. Na budowie doszło jednak do wypadku. 13 lipca z wysokości trzeciego piętra na robotników pracujących przy rozbiórce budynku spadł balkon i kawałek ściany o łącznej masie ok. 10 ton. Dwóch pracowników zginęło na miejscu, trzeci zmarł po kilku godzinach w zakopiańskim szpitalu, a czwarty został lekko ranny. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Zakopanem nakazał natychmiastowe wstrzymanie prac.

Po ponadmiesięcznej przerwie zezwolono na wznowienie budowy. W październiku 2010 roku ponownie jednak doszło wypadku, tym razem niegroźnego. Pod nieobecność kierownika budowy robotnik spadł z rusztowania. Dyrekcja zakopiańskiego COS podjęła decyzję o natychmiastowym rozwiązaniu umowy z prowadzącym wtedy budowę warszawskim konsorcjum firm.

Kolejna przerwa trwała blisko rok, ponieważ należało przeprowadzić ekspertyzę w jakim stanie znajduje się obiekt. Trzeba było także wyłonić w przetargu nowego wykonawcę.

Przebudowa hotelu OPO COS w Zakopanem, której koszt określono na ponad 29 mln zł, jest finansowana z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA