PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Amber Baltic - sentymentalna podróż z widokiem na przyszłość

  • Autor: propertynews.pl
  • 13 cze 2016 15:23

Amber Baltic - sentymentalna podróż z widokiem na przyszłość Hotel Vienna House Amber Baltic Miedzyzdroje

Hotel Amber Baltic, dziś Vienna House Amber Baltic Miedzyzdroje, ma już 25 lat. Obiekt, wybudowany przez Warimpex, sprawił, że Międzyzdroje ożyły, a miasteczko na dobre zaistniało na hotelowej mapie Polski. O tym jak zmieniał się przez lata i jakie wyzwania stoją dziś przed jubilatem opowiada Monika Kowalska, dyrektor hotelu Vienna House Amber Baltic Miedzyzdroje.

REKLAMA

Mówi się, że hotelarstwo to papierek lakmusowy sytuacji gospodarczej. Jakie były te 25 lat dla obiektu?

Zanim powstał Vienna House Amber Baltic Miedzyzdroje, były tu jedynie prywatne kwatery. Wraz z hotelem pojawili się też zagraniczni turyści, głównie z Berlina i okolic, a miejscowość, w latach 90., zaczęła być traktowana jako namiastka zachodniego luksusu. Wszyscy chcieli tu bywać. Dodatkowo przy współpracy z miastem i właścicielami hotelu zostały zainicjowane takie wydarzenia kulturalne jak: odbywający się przez kilka lat Festiwal Chopinowski czy Międzynarodowy Festiwal Chóralny i kultowy już Festiwal Gwiazd.

Przez te wszystkie lata Amber Baltic zachował swój charakter i strukturę gości - 60 proc. wciąż stanowią bowiem turyści z Niemiec. Obecnie coraz częściej odwiedzają nas też klienci ze Skandynawii. Pozostali to Polacy.

Hotele w destynacjach turystycznych mają zupełnie inne wyzwania niż te położone w lokalizacjach biznesowych - chociażby te związane z sezonowością. Jaka jest recepta na sukces hotelu, czyli zapełnienie obiektu gośćmi, którzy będą chętnie wracać?

Wysoki sezon turystyczny w hotelu Amber Baltic zaczyna się już od Świąt Wielkanocnych. Z kolei wiosną i jesienią stajemy się obiektem konferencyjnym. I mimo że destynacja nie jest centralna, to dzięki lepszym drogom coraz więcej gości dociera do nas z całej Polski. Stajemy się wtedy półbiznesowym hotelem, bo mamy konferencje branżowe, np. medyczne czy też duże wydarzenia dla branży gazowniczej i ciepłowniczej. Obłożenie sięga wtedy 80-85 proc. W lipcu i sierpniu gości jest najwięcej – mamy ok. 90-95-proc. obłożenie. Zimą odpoczywamy, choć w okresie świątecznym i w sylwestra hotel znów jest oblegany. Już teraz mamy rezerwacje na cały hotel. Najtrudniej jest w dni powszednie, poza sezonem. Wtedy obłożenie wynosi ok. 30-40 proc.

Jak konkurowało się o gości 15-20 lat temu, a jak robi się to dziś?

Goście hotelowi są dziś bardzo wyedukowani i wymagający. Nie można się temu dziwić, skoro hoteli wciąż  przybywa i rośnie konkurencja. Poza tym dzisiejsi goście są bardziej mobilni i globalni – mają łatwy dostęp do informacji i nie boją się wymagać. Te zmiany były jedną z przyczyn rebrandingu naszej sieci Vienna House, która stawia teraz na radość podróżowania, proste przyjemności i lokalną, zdrową kuchnię.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA