PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Biznes czy turystyka?

  • Autor: Propertynews.pl
  • 12 gru 2014 11:37

Biznes czy turystyka?

Budowa silnego rynku hotelarskiego na Dolnym Śląsku to wyzwanie nie tylko dla prywatnego biznesu, ale również dla samorządu i firm z branży okołohotelarskiej. Zdaniem panelistów Property Forum Wrocław 2014 przed regionem stoją duże szanse, ale i poważne wyzwania.

REKLAMA

Rok 2014 okazał się dla wrocławskiej branży hotelarskiej lepszy od lat poprzednich. - Mimo dużej podaży nowych obiektów, wskaźnik RevPAR w pierwszych III kwartałach wzrósł o 6,8 proc. w stosunku rocznym. Niestety, w odniesieniu do innych dużych aglomeracji nie jest on wciąż imponujący - powiedział moderator dyskusji, Adam Konieczny, Country Head Poland MRICS Christie+CO.

Dobre wyniki odnotowały działające na terenie Dolnego Śląska sieci. Grupa Orbis zanotowała wzrost frekwencji o 4 proc. i o 6 proc. jeśli chodzi o średnią cenę pokoju. Puro Hotels z kolei od stycznia do listopada br. osiągnęło 5-proc. wzrost RevPAR.

Przedstawiciel Puro Hotels, Przemysław Wieczorek, w swojej wypowiedzi podał także prognozowane wyniki całego sektora hotelarskiego w stolicy Dolnego Śląska. - Obłożenie powinno wynieść w przybliżeniu 63 proc. Średnia stawka za pokój to 209 złotych, co daje RevPark na poziomie 130 złotych. To nie jest dużo w skali innych aglomeracji - powiedział członek zarządu firmy.

Pomimo niezbyt korzystnych wyników wrocławskich hoteli na rynku wciąż jest miejsce dla kolejnych inwestycji. - Rocznie w mieście odbywa się około 1,3 tys. wydarzeń, co jest czwartym wynikiem w Polsce. To doskonała okazja dla hoteli, tym bardziej, że mamy coraz lepszą infrastrukturę drogową i turystyczną, a swoją cegiełkę dokładają obiekty hotelarskie posiadające własną ofertę dla biznesu - powiedziała Magdalena Piasecka, prezes zarządu Convention Bureau-Wrocław.

Niemniej jednak Wrocław musi wciąż mierzyć się ze znacznie silniejszymi konkurentami. - WKrakowie w ostatnim czasie również otwarto kilka ważnych lokalizacji dla sektora MICE. Jest to także miasto bardziej rozpoznawalne. To trudna konkurencja dla Wrocławia - dodała Piasecka.
Z drugiej strony branża hotelarska może wykorzystać rozwijający się rynek turystyczny. - Wrocław to nie tylko konferencje, ale i ciekawa lokalizacja turystyczna. Nasze obiekty notują wzrost odwiedzalności m.in. w weekendy - tłumaczyła Małgorzata Morek, dyrektor ds. rozwoju franczyzy w Orbis SA.

Z poprzednikami zgodził się również Przesmysław Wieczorek. - Jest miejsce na nowe hotele, ale im więcej ich powstaje, tym większa konkurencja. Nie jest to może problemem dla dobrych hoteli, ale starsze czy gorzej zarządzane mogą spotkać się z trudnościami - zauważył. Z drugiej strony dynamiczny rozwój aglomeracji wspiera powstawanie nowych miejsc noclegowych. - Tym bardziej, że miasto inwestuje w ciekawe projekty kulturalne i atrakcje turystyczne - dodał.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA