PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Biznes czy turystyka?

  • Autor: Propertynews.pl
  • 12 gru 2014 11:37

Biznes czy turystyka?

Budowa silnego rynku hotelarskiego na Dolnym Śląsku to wyzwanie nie tylko dla prywatnego biznesu, ale również dla samorządu i firm z branży okołohotelarskiej. Zdaniem panelistów Property Forum Wrocław 2014 przed regionem stoją duże szanse, ale i poważne wyzwania.

REKLAMA

Rok 2014 okazał się dla wrocławskiej branży hotelarskiej lepszy od lat poprzednich. - Mimo dużej podaży nowych obiektów, wskaźnik RevPAR w pierwszych III kwartałach wzrósł o 6,8 proc. w stosunku rocznym. Niestety, w odniesieniu do innych dużych aglomeracji nie jest on wciąż imponujący - powiedział moderator dyskusji, Adam Konieczny, Country Head Poland MRICS Christie+CO.

Dobre wyniki odnotowały działające na terenie Dolnego Śląska sieci. Grupa Orbis zanotowała wzrost frekwencji o 4 proc. i o 6 proc. jeśli chodzi o średnią cenę pokoju. Puro Hotels z kolei od stycznia do listopada br. osiągnęło 5-proc. wzrost RevPAR.

Przedstawiciel Puro Hotels, Przemysław Wieczorek, w swojej wypowiedzi podał także prognozowane wyniki całego sektora hotelarskiego w stolicy Dolnego Śląska. - Obłożenie powinno wynieść w przybliżeniu 63 proc. Średnia stawka za pokój to 209 złotych, co daje RevPark na poziomie 130 złotych. To nie jest dużo w skali innych aglomeracji - powiedział członek zarządu firmy.

Pomimo niezbyt korzystnych wyników wrocławskich hoteli na rynku wciąż jest miejsce dla kolejnych inwestycji. - Rocznie w mieście odbywa się około 1,3 tys. wydarzeń, co jest czwartym wynikiem w Polsce. To doskonała okazja dla hoteli, tym bardziej, że mamy coraz lepszą infrastrukturę drogową i turystyczną, a swoją cegiełkę dokładają obiekty hotelarskie posiadające własną ofertę dla biznesu - powiedziała Magdalena Piasecka, prezes zarządu Convention Bureau-Wrocław.

Niemniej jednak Wrocław musi wciąż mierzyć się ze znacznie silniejszymi konkurentami. - WKrakowie w ostatnim czasie również otwarto kilka ważnych lokalizacji dla sektora MICE. Jest to także miasto bardziej rozpoznawalne. To trudna konkurencja dla Wrocławia - dodała Piasecka.
Z drugiej strony branża hotelarska może wykorzystać rozwijający się rynek turystyczny. - Wrocław to nie tylko konferencje, ale i ciekawa lokalizacja turystyczna. Nasze obiekty notują wzrost odwiedzalności m.in. w weekendy - tłumaczyła Małgorzata Morek, dyrektor ds. rozwoju franczyzy w Orbis SA.

Z poprzednikami zgodził się również Przesmysław Wieczorek. - Jest miejsce na nowe hotele, ale im więcej ich powstaje, tym większa konkurencja. Nie jest to może problemem dla dobrych hoteli, ale starsze czy gorzej zarządzane mogą spotkać się z trudnościami - zauważył. Z drugiej strony dynamiczny rozwój aglomeracji wspiera powstawanie nowych miejsc noclegowych. - Tym bardziej, że miasto inwestuje w ciekawe projekty kulturalne i atrakcje turystyczne - dodał.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Hotel Professionals Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA