PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Blaski i cienie polskiego rynku hotelarskiego

  • Autor: Propertynews.pl
  • 27 lis 2015 07:50

Blaski i cienie polskiego rynku hotelarskiego Dariusz Futoma

Według autorów piątej, najnowszej edycji przewodnika dla inwestorów – Hotel Guidebook Poland&CEE 2015|2016 – najczęściej poprzez franczyzę wzrasta usieciowienie hoteli - nie tylko w największych miastach Polski. Natomiast jednym z największym wyzwań hotelarzy w Polsce jest niska średnia cena za pokój.

REKLAMA

Obchodząca w tym roku stulecie firma doradcza dla branży hotelarstwa i turystyki - Horwath HTL wraz z TPA Horwath przygotowały kolejną, piątą edycję przewodnika dla wszystkich, którzy działają lub planują inwestować w polskiej branży hotelarskiej. Autorzy raportu dokonali wnikliwej analizy sytuacji na rynku oraz trendów, które pojawiają się na świecie, w tym w Europie oraz przyjrzeli się lokalnym uwarunkowaniom mającymi wpływ na rozwój branży w Polsce. Wskazali zarówno na niedostatki oraz ryzyka, ale także na ogromny potencjał jaki drzemie w polskim hotelarstwie.

Polski rynek hotelowy cały czas zmienia się i rozwija. Na koniec 2014 roku funkcjonowało w Polsce 2 459 hoteli, oferujących 122 162 pokoi. Przeważającą większość stanowiły obiekty 3* (50 proc. udziału w rynku pod względem liczby obiektów, 45 proc. udziału w rynku pod względem liczby pokoi hotelowych). Drugą pozycję, pod względem podaży liczby hoteli, stanowiły obiekty 2* (27 proc. udziału w rynku) - jakkolwiek biorąc pod uwagę liczbę pokoi hotelowych, dominowały nad nimi obiekty 4* (26-proc. udział w rynku).

Największe obłożenie w 2014 roku, przekraczające średnią dla kraju - 45,4 proc., zanotowały obiekty zlokalizowane w województwach: mazowieckim, zachodniopomorskim i małopolskim.

Wyniki analiz wyraźnie też wskazują, że o ile Warszawa nadal wyprzedza inne miasta pod względem podaży bazy hotelowej, jak i popytu na nią, to jednym z najatrakcyjniejszych miejsc dla nowych inwestycji hotelowych stało się Trójmiasto. Na wzrost inwestycji hotelowych i korzystne wyniki trójmiejskich hoteli wpływ mają dwa podstawowe czynniki: rozwój centrów BPO w mieście wsparty intensywnym rozwojem rynku nieruchomości biurowych, a także coraz większa rozpoznawalność  aglomeracji jako atrakcyjnego kierunku turystycznego wśród osób z zagranicy.

W połowie 2015 roku w Polsce działały 24 polskie sieci hotelowe, które łącznie oferowały 145 hoteli z ponad 16 tys. pokoi hotelowych oraz 15 międzynarodowych sieci hotelowych ze 158 hotelami i ponad 25 tys. pokojami hotelowymi. Hotele sieciowe w Polsce są średnio ponad 3,5 razy większe od hoteli niesieciowych. Średnia wielkość obiektów hotelowych we wszystkich kategoriach przekracza 100 pokoi i jest naturalną konsekwencją wymagań sieci hotelowych, które nie są zainteresowane obiektami małymi.

Największy odsetek usieciowienia, zarówno hoteli jak i pokoi hotelowych, odnotowano w
najwyższej kategorii hoteli – obiektach 5-gwiazdkowych. Wynika to z faktu, że dominująca część obiektów o tym standardzie to hotele głównie miejskie, które charakteryzują się bardzo dużą liczbą pokoi i dużym zainteresowaniem sieci hotelowych.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Hotel Professionals Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA