PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Branża hotelowa nie nadąża za nowoczesnymi technologiami

  • Autor: Propertynews.pl
  • 12 kwi 2016 11:30

Branża hotelowa nie nadąża za nowoczesnymi technologiami Fot. Fotolia

Badania nie pozostawiają złudzeń – dzisiejszy konsument chce w pełni korzystać z możliwości jakie dają nam nowoczesne technologie. Problem w tym, że hotele nie są w stanie spełnić tych potrzeb.

REKLAMA

Jak wynika z raportu „Global Hospitality Insights” aż 87 proc. turystów szukając bazy noclegowej korzysta ze smartfonu, a 44 proc. z tabletu. Inne badanie „Majority of Consumers Prefer to Purchase and Reserve Hotel Services Using Mobile Devices” pokazuje, że już 60 proc. podróżujących woli zamówić i zapłacić za usługi oferowane przez hotel za pomocą urządzeń mobilnych, niż poprzez kontakt twarzą w twarz z obsługą hotelową.

Dynamicznie rosnąca popularność rozwiązań typu Airbnb wynika w znacznym stopniu z tego, że obiekty hotelowe przestały zapewniać ponadstandardowe rozwiązania utrzymując relatywnie wysoką cenę. Jedno jest pewne: branża hotelarska musi wyzbyć się archaicznego podejścia i zaoferować swoim gościom rozwiązania na miarę XXI wieku, jeżeli chce stanąć do walki z rozpychającym się w turystyce trendem sharing economy.

- Rezerwacja czy rejestracja hotelowa za pośrednictwem smartfonu, zarządzanie systemem multimedialnym pokoju za pomocą urządzeń mobilnych, zamówienie posiłku przez telefon, czy nawet posługiwanie się smartfonem zamiast klucza, to już nie science-fiction w branży hotelarskiej, a swoiste „must-have” – zwłaszcza w obiektach, które mogą poszczycić się 4 czy 5 gwiazdkami. Dzisiejszy gość hotelowy oczekuje obsługi z zakresu guest experience na najwyższym poziomie, jednak nie wymaga całego szwadronu osób, które mają te czynności wykonywać. Hotel dla wielu osób jest „drugim domem” i tak też lubimy się w nim czuć. Nie chcemy już tracić czasu na stanie w kolejce do recepcji, gdzie po wypełnieniu pliku dokumentów, otrzymaniu kilkunastu broszurek o ofercie hotelowej i udogodnieniach z jakich możemy skorzystać czy wysłuchaniu m.in. instrukcji użytkowania telewizora, dopiero po 30 minutach otrzymamy klucz do pokoju. Dzisiejsze technologie pozwalają zoptymalizować większość z tych rzeczy do absolutnego minimum – komentuje Justyna Michalczyk, dyrektor zarządzający iLumio w Ailleron.

Liczby mówią same za siebie – wg. badania „Guest Preferences for Technology Use in Hotels IndustryView” aż 60 proc. turystów woli hotele, w których większość czynności można wykonać za pomocą smartfonu. Tradycyjna obsługa hotelowa powoli odchodzi do lamusa. Nie oznacza to jednak, że w pewnych obszarach nie jest ona wymagana. Jak twierdzi Łukasz Nowak, kierownik ds. rozwoju systemu hotelarskiego iLumio, najbliższe lata to okres rzetelnej i ciężkiej pracy na rzecz modernizacji obiektów pod względem wdrożeń nowoczesnych technologii.

  • 1
  • 2
  • Marek 2016-04-12 15:30:02
    Korzystałem zarówno z apartamentów, jak i hoteli, i wszystko zależy od tego co oferuje konkretna osoba lub hotel. Z kolei nie wyobrażam sobie służbowego wyjazdu i konferencji w wynajętym mieszkaniu. Niedawno byłem w hotelu Dana w Szczecinie i rzeczywiście było wszystko idealnie - nowy hotel, zabytkowy budynek, dobra oczywiście nie każdy hotel się nadaje, często te starsze, nieodnowione nie mają za wiele do zaoferowania poza niewielką salką.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis Partner serwisu - Christie + Co

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA