PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Coraz trudniej o pracowników w hotelach

  • www.pulshr.pl
  • 03 paź 2017 16:24

Coraz trudniej o pracowników w hotelach Fot. pixabay

Mimo lepszej sytuacji na polskim rynku pracy, branża hotelarska nadal boryka się z problemami personalnymi. Najtrudniejsze kwestie to duża rotacja i braki kadrowe.

REKLAMA

Ponad połowa personelu hotelu to osoby zajmujące pozycje niższego szczebla (room service, kelnerzy, recepcja) i jednocześnie są to grupy pracowników, których najtrudniej pozyskać i utrzymać w organizacji. Dla wielu ten rodzaj pracy jest zajęciem dodatkowym, wykonywanym w trakcie studiów i dodatkowo wymagającym pracy w systemie zmianowym. To powoduje, że są to stanowiska, na które większość hoteli poszukuje pracowników w sposób ciągły.

Jeśli chodzi o pozycje średniego szczebla, to tutaj poszukiwani są sprzedawcy, szczególnie ci specjalizujący się w obszarze MICE, i to zarówno na poziomie specjalistów jak i kierowników oraz osoby odpowiedzialne za koordynacje eventów branżowych. Warto wspomnieć także o księgowości, która w branży hotelarskiej, jest dość specyficzna. Od kandydatów wymaga się znajomości systemów hotelowych i standardów raportowania – na dobrych specjalistów w tym obszarze również jest zapotrzebowanie.

Powodów problemów personalnych w branży hotelarskiej jest kilka. Pierwszym jest na pewno sytuacja gospodarcza w kraju i możliwość znalezienia pracy z podobnym (a często wyższym wynagrodzeniem) w innych branżach. Praca w hotelarstwie jest wymagająca - jest to często system zmianowy, praca z trudnym klientem oraz konieczność dojazdu, jeśli hotel położony jest na obrzeżach miasta. Dodatkowo, branża obecnie mocno się rozwija więc i perspektywy zatrudnienia rosną, co powoduje, że kandydaci mogą przebierać w ofertach pracy.

Oddzielny problem stanowią wewnętrzne procesy HR związane z rekrutacją, motywowaniem i utrzymaniem pracowników. Coraz więcej firm zaczyna dbać o markę pożądanego pracodawcy (tzw. employer branding), szczególnie obserwuje się tego typu działania w hotelach sieciowych. Przyczynia się to do tego, że hotelom ze znanymi i rozpoznawalnymi markami łatwiej przyciągnąć wartościowych pracowników niż hotelom prywatnym.

Więcej na pulshr.pl

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Hubert34 2017-10-05 11:43:15
    Dlatego, że ludzie nie kształcą się w tym zakresie, a to duży błąd bo hotelarstwo i turystyka to jedne z (po transporcie, informatyce i energetyce rzecz jasna) najprężniej rozwijających się sektorów gospodarki i najbardziej opłacalnych kierunków kształcenia zarazem. Często rozmawiam o tym ze znajomą z www.noclegiuanety.pl i jest tego samego zdania.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Hotel Professionals Partner serwisu - Orbis

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA