PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Coraz trudniej o pracowników w hotelach

  • www.pulshr.pl
  • 03 paź 2017 16:24

Coraz trudniej o pracowników w hotelach Fot. pixabay

Mimo lepszej sytuacji na polskim rynku pracy, branża hotelarska nadal boryka się z problemami personalnymi. Najtrudniejsze kwestie to duża rotacja i braki kadrowe.

REKLAMA

Ponad połowa personelu hotelu to osoby zajmujące pozycje niższego szczebla (room service, kelnerzy, recepcja) i jednocześnie są to grupy pracowników, których najtrudniej pozyskać i utrzymać w organizacji. Dla wielu ten rodzaj pracy jest zajęciem dodatkowym, wykonywanym w trakcie studiów i dodatkowo wymagającym pracy w systemie zmianowym. To powoduje, że są to stanowiska, na które większość hoteli poszukuje pracowników w sposób ciągły.

Jeśli chodzi o pozycje średniego szczebla, to tutaj poszukiwani są sprzedawcy, szczególnie ci specjalizujący się w obszarze MICE, i to zarówno na poziomie specjalistów jak i kierowników oraz osoby odpowiedzialne za koordynacje eventów branżowych. Warto wspomnieć także o księgowości, która w branży hotelarskiej, jest dość specyficzna. Od kandydatów wymaga się znajomości systemów hotelowych i standardów raportowania – na dobrych specjalistów w tym obszarze również jest zapotrzebowanie.

Powodów problemów personalnych w branży hotelarskiej jest kilka. Pierwszym jest na pewno sytuacja gospodarcza w kraju i możliwość znalezienia pracy z podobnym (a często wyższym wynagrodzeniem) w innych branżach. Praca w hotelarstwie jest wymagająca - jest to często system zmianowy, praca z trudnym klientem oraz konieczność dojazdu, jeśli hotel położony jest na obrzeżach miasta. Dodatkowo, branża obecnie mocno się rozwija więc i perspektywy zatrudnienia rosną, co powoduje, że kandydaci mogą przebierać w ofertach pracy.

Oddzielny problem stanowią wewnętrzne procesy HR związane z rekrutacją, motywowaniem i utrzymaniem pracowników. Coraz więcej firm zaczyna dbać o markę pożądanego pracodawcy (tzw. employer branding), szczególnie obserwuje się tego typu działania w hotelach sieciowych. Przyczynia się to do tego, że hotelom ze znanymi i rozpoznawalnymi markami łatwiej przyciągnąć wartościowych pracowników niż hotelom prywatnym.

Więcej na pulshr.pl

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Hubert34 2017-10-05 11:43:15
    Dlatego, że ludzie nie kształcą się w tym zakresie, a to duży błąd bo hotelarstwo i turystyka to jedne z (po transporcie, informatyce i energetyce rzecz jasna) najprężniej rozwijających się sektorów gospodarki i najbardziej opłacalnych kierunków kształcenia zarazem. Często rozmawiam o tym ze znajomą z www.noclegiuanety.pl i jest tego samego zdania.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Hotel Grano Partner serwisu - Orbis

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA