PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Cyfrowa rewolucja w turystyce

  • Autor: Propertynews.pl
  • 13 sie 2015 10:43

Cyfrowa rewolucja w turystyce Fot. Fotolia

Rewolucja cyfrowa zmieniła sposób planowania oraz rezerwacji wakacji. Aż 59 proc. turystów porównuje ceny ofert w Internecie, a portale z porównywarkami stanowią najbardziej popularne i wpływowe źródło w poszukiwaniu wakacji (wykorzystywane przez 42 proc. użytkowników).

REKLAMA

Kanały cyfrowe, w tym media społecznościowe są drugim (po rekomendacji, w tym w szczególności rodziny i znajomych) źródłem pomysłów, jeżeli chodzi o wybór miejsca, gdzie chcemy pojechać na wakacje.

Zdaniem ekspertów Deloitte, autorów raportu „Travel Consumer 2015. Engaging the empowered holidaymaker” i raportu poświęconego cyfrowym kanałom w branży turystycznej pt. “Social? That’s for consumers. For travel companies, social media means business”, Internet sprawił, że biura podróży, hotele i inne firmy zajmujące się turystyką, powinny przyjrzeć się swojemu podejściu do klientów i promocji oferty, aby móc w pełni wykorzystać zachodzące zmiany.

Źródłem pomysłów na wakacyjne podróże są przede wszystkim rekomendacje rodziny i przyjaciół (50 proc.). Na drugim miejscu znalazły się media społecznościowe (33 proc.), które wyprzedziły programy telewizyjne (32 proc.), broszury biur podróży (31 proc.) oraz wyszukiwarki internetowe (31 proc.).

Około jedna trzecia użytkowników mediów społecznościowych przyznała, że zaczęła marzyć o odwiedzeniu jakiegoś miejsca, po tym jak zobaczyła je na profilu u swoich znajomych. Połowa respondentów, którzy wzięli udział w badaniu Deloitte i Facebooka wśród „polubionych” przez siebie profili ma marki z branży turystycznej. Najczęściej są to hotele oraz linie lotnicze.

- Rewolucja cyfrowa i rozwój Internetu, w tym np. strony z recenzjami, dostępność ofert on-line czy media społecznościowe przez wielu wykorzystywane są przy wyszukiwaniu atrakcyjnych ofert oraz porównaniu ich cen. Żyjemy w erze, gdzie klient jest coraz bardziej świadomy i coraz lepiej poinformowany - wyjaśnia Jakub Wróbel, Starszy Menedżer w Dziale Konsultingu, ekspert Technology, Media and Telecommunications Group Deloitte.

- Sześciu na dziesięciu angielskich turystów powyżej 16 roku życia porównuje ceny wyjazdów wakacyjnych w Internecie. Należy spodziewać się dalszego wzrostu porównywarek i wyszukiwarek internetowych zajmujących się turystyką. To istotna wskazówka dla firm z branży turystycznej – dodaje.

I tak, przykładowo serwis Trip Advisor podaje, że można znaleźć w ich serwisie ponad 225 mln opinii internautów z całego świata. Z kolei w 2014 roku wyszukiwarki i porównywarki cen hoteli oraz biletów lotniczych Trivago oraz Skyscanner osiągnęły wzrosty przychodów wyższe odpowiednio o 68 proc. i 42 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Popularność tego typu serwisów można zaobserwować także w regionie Europy Środkowej.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA