PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Czas na sieci - wywiad z prezesem spółki Port-Hotel

  • Autor: Propertynews.pl
  • 12 wrz 2012 10:12

Czas na sieci - wywiad z prezesem spółki Port-Hotel

Hotelarstwo jest czułym barometrem, wrażliwym na zmiany sytuacji politycznej i gospodarczej. Jeśli coś niepokojącego wydarzy się na świecie, biznes hotelowy, czy też szeroko pojęta branża turystyczna, odczują to najszybciej - mówi w rozmowie z portalem Propertynews.pl Mirosław Moczarski, prezes zarządu Port-Hotel.

REKLAMA

Jak ocenia Pan perspektywy rozwoju rynku hotelarskiego w Polsce?
Rynek hotelarski w Polsce nieustannie się zmienia i rozwija. Według danych GUS w ciągu 2011 roku liczba udzielonych noclegów w hotelach wzrosła o 8,9 proc. Turyści w ciągu 12 miesięcy wynajęli w tych obiektach 14,8 mln pokoi. Dla porównania, w krajach UE liczba gości hotelowych zwiększyła się o 3,8 proc.

Wzrósł też RevPAR - najważniejszy wskaźnik z punktu widzenia oceny sprzedaży. Wzrost ten sięgnął ponad 12 proc. Trend wzrostowy utrzymał się przez I półrocze tego roku i był stymulowany przez szereg czynników, w tym mistrzostwa Euro 2012.

W samym I kwartale, według statystyk GUS, liczba noclegów cudzoziemców w bazie noclegowej zwiększyła się o 12,6 proc. Brak jeszcze danych dotyczących II kwartału, ale wydaje się, że był lepszy. W konsekwencji zwiększa się liczba inwestycji hotelowych w toku, przybywa hoteli.

Wzrasta również liczba transakcji wśród właścicieli obiektów hotelowych. Ten rynek w Polsce nie jest dostatecznie rozwinięty w relacji do innych nieruchomości komercyjnych. Podaje się, że na sprzedaż wystawionych jest dziś ponad 250 obiektów noclegowych. Część to projekty nie do końca trafione. Pewne jest, że ich liczba wzrośnie i zależeć będzie od sytuacji gospodarczej.

Państwa inwestycje powstają we współpracy z międzynarodowymi korporacjami hotelarskimi. Czy trudno przekonać te sieci do inwestycji w Polsce?
Polska wciąż jest atrakcyjnym rynkiem dla międzynarodowych sieci. Spodziewana jest ekspansja obiektów sieciowych, które zapewniają przewidywalny produkt i dobrą jakość, co z punktu widzenia gościa hotelowego ma zasadnicze znaczenie.

Obecnie polski rynek charakteryzują dwa zjawiska: rosnący udział międzynarodowych sieci oraz to, że aktualnie promują one w Polsce przede wszystkim tańsze, głównie dwu- i trzygwiazdkowe hotele.

Udział liczby przedsięwzięć realizowanych lub planowanych pod międzynarodowymi markami hotelowymi zwiększa się wyraźnie w łącznej puli inwestycji hotelowych.

Według Hotel Guidebook 2011, na 41 hoteli, których budowa jest obecnie planowana w ośmiu największych polskich miastach, prawie 66 proc. będzie działać albo pod znaną marką albo będzie zarządzanych przez wyspecjalizowane firmy. Sieci wprowadzają na Polski rynek nie tylko znane już marki, ale też nowe produkty, choćby właśnie Hampton by Hilton.

Port-Hotel postawił właśnie na sieć Hilton.
Jako strategicznego partnera do współpracy przy realizacji naszych hoteli klasy ekonomicznej wybraliśmy Hilton Worldwide. Prowadziliśmy również rozmowy z innymi partnerami, m.in. z InterContinentalem czy Choice Hotel International. W mojej ocenie Hampton by Hilton to jeden z najlepszych produktów hotelowych tej klasy dostępnych na europejskim rynku. W tej chwili pod różnymi markami Hiltona realizowanych jest w Polsce sporo projektów, co najlepiej potwierdza zainteresowanie zagranicznych sieci naszym rynkiem.

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

  • Mr.GoodKat 2012-09-14 21:23:36
    ŻYCZYMY BY POLSKIE INWESTYCJE HOTELOWE, TE PRZY KRUPÓWKACH I Z NAD MORZA MOGŁY BYĆ TAK ATRAKCYJNE TEŻ FINANSOWO, JAK OBIEKTY HOTELOWE Z NAD NIAGARY W KANADZIE.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Hotel Professionals Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA