PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Czy da się zarobić na turystyce medycznej?

  • Autor: Propertynews.pl
  • 18 sie 2014 14:35

Czy da się zarobić na turystyce medycznej?

Widać wyraźną niszę na rynku obiektów spełniających kryteria turystyki medycznej. Tymczasem popyt na takie usługi rośnie, a kupnem hoteli działających w tym segmencie w pierwszej kolejności powinny być zainteresowane sieci hotelarskie - mówi w rozmowie z Propertynews.pl Łukasz Chojnacki, prezes zarządu, KGHM Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA.

REKLAMA

Czy zauważa Pan większe zainteresowaniem turystyką medyczną zarówno ze strony Polaków, jak i gości zagranicznych?

Rynek turystyki medycznej jest bardzo perspektywiczny. Obecnie rozwija się niezwykle dynamicznie i oczekujemy kontynuacji, a nawet przyspieszenia tego trendu.

Najwięcej turystów zagranicznych zainteresowanych usługami medycznymi w Polsce pochodzi z krajów sąsiadujących z nami, zwłaszcza z Niemiec, Wielkiej Brytanii i ze Skandynawii. To nasi goście komercyjni, ceniący wysoki standard infrastruktury i oferowanych usług.

Rosnący potencjał turystyki medycznej potwierdza sprawdzony przez nas model biznesowy w Hotelu Interferie Medical SPA w Świnoujściu, gdzie w ubiegłym roku wykonano ponad 185 tys. zabiegów, z czego niemal 92 proc. stanowiły zabiegi medyczne. Co więcej, w tym segmencie usług turystycznych już dzisiaj Polska jest na trzecim miejscu wśród najpopularniejszych destynacji turystyki medycznej w Europie.

Jest szansa, że taki trend jeszcze się rozwinie? Jakie są warunki wzrostu tego segmentu w naszym kraju?

Starzejące się społeczeństwo, wydłużony wiek emerytalny, rosnące zapotrzebowanie na tego typu usługi medyczne oraz powiększająca się liczba nowych obiektów turystycznych jest jedynie potwierdzeniem, że taki trend utrzyma się przez kolejne lata. 

Dzięki temu ośrodki turystyczne oferujące usługi medyczne zyskują wyraźną przewagę konkurencyjną. Coraz częściej turyści poszukują komplementarnej oferty wypoczynku, połączonego z regeneracją sił witalnych. Pakiety pobytowe wzbogacone o zabiegi medyczne, ćwiczenia rehabilitacyjne, masaże lecznicze i podobne usługi zaspokajają potrzeby szybko rosnącej grupy klientów, zainteresowanych tak rozbudowaną ofertą.
Nie bez znaczenia jest również rosnący popyt na usługi, determinowany przez wiele czynników, w tym bogacenie się społeczeństwa, wydłużanie życia oraz wzrost świadomości potrzeby dbania o zdrowie.

Jednocześnie na rynku widać wyraźną niszę wśród obiektów spełniających tak szerokie oczekiwania turystów. Wspomniany Hotel Interferie Medical SPA w Świnoujściu odznacza się aż 80-proc. frekwencją w skali roku przy braku typowej dla działalności hotelarskiej sezonowości, ponieważ turyści medyczni wykazują całoroczne zainteresowanie usługami z pogranicza turystyki i medycyny.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis Partner serwisu - Christie + Co

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA