PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Czym zaskoczy Orbis?

  • Autor: propertynews.pl
  • 27 kwi 2017 10:22

Czym zaskoczy Orbis? Gilles Clavie, prezes zarządu i dyrektor generalny Orbis SA

Orbis ma za sobą pracowity kwartał, ale ambicje spółki są jeszcze większe. Firma zapowiada inwestycje w cztery nowe własne obiekty, m.in. w Warszawie, Szczecinie i Gdańsku. Hotele te dołączą do grupy w nadchodzących latach.

REKLAMA

W pierwszym kwartale Orbis odnotował wzrost wskaźników operacyjnych we wszystkich krajach regionu Europy Wschodniej.

- Początek roku 2017 r. przyniósł kontynuację dobrych wyników prezentowanych przez Orbis w latach ubiegłych. Dzięki zaangażowaniu i dobrej współpracy naszych zespołów w regionie konsekwentnie osiągamy cele zrównoważonego wzrostu spółki - komentuje Gilles Clavie, prezes zarządu i dyrektor generalny Orbis SA.

Realizowana przez Orbis strategia aktywnego zarządzania przychodami (Revenue Management) oraz korzystne warunki makroekonomiczne w całym regionie umożliwiły spółce osiągnięcie wyższych niż w roku ubiegłym wskaźników operacyjnych: RevPAR wzrósł o +9,5 proc. dzięki wyższej o +3,0proc. średniej cenie za pokój oraz wzrostowi frekwencji o +3,5 p.p.

W pierwszym kwartale 2017 r. przychody Grupy Orbis wzrosły o +18,7 mln zł (+7,6 proc.) do poziomu 266,0 mln zł. Wyższe przychody w połączeniu z kontrolą kosztów umożliwiły wzrost EBITDAR o +10,7 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, pomimo silnego nacisku na wzrost płac. Wskaźnik EBITDA Grupy w pierwszym kwartale 2017 r. wyniósł 38,1 mln zł, co oznacza wzrost o +43,6 proc. r/r, do czego przyczyniły się transakcje wykupu z leasingu hoteli w Budapeszcie. Wyniki pierwszego kwartału 2017 r. dają powód do dużego zadowolenia, jednocześnie należy pamiętać, że w branży hotelowej jest to okres pozasezonowy, charakteryzujący się mniejszym zainteresowaniem klientów i relatywnie niższą sprzedażą.

Modernizacje i nowe projekty

Zgodnie z planem zarządzania aktywami, na początku 2017 roku Orbis sfinalizował transakcję wykupu 5 dzierżawionych hoteli w Budapeszcie (łącznie 1 150 pokoi). Ten krok umożliwi spółce sprawniejsze zarządzanie hotelami i poprawę wyników. W pierwszym kwartale 2017 roku Orbis poinformował także rynek o kolejnej transakcji wykupu dzierżawionego hotelu Sofitel Budapest Chain Bridge (357 pokoi), która zostanie zrealizowana w drugim kwartale 2017. W dalszej kolejności rozważana jest możliwość sprzedaży tego hotelu, który pozostanie w grupie i będzie nadal zarządzany przez Orbis. Kontynuując restrukturyzację portfolio spółki w pierwszym kwartale br. Orbis zawarł umowy sprzedaży i franczyzy zwrotnej 2 hoteli w Polsce: Mercure Karpacz i Mercure Jelenia Góra. Celem tych transakcji jest skupienie obiektów należących do Orbisu w stolicach i głównych ośrodkach biznesowych państw regionu.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.