PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Dobra zima w hotelach nad morzem

Dobra zima w hotelach nad morzem
Fot. mat. pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 06 mar 2019 11:58

Nad polskim morzem utrzymuje się dobra koniunktura turystyczna, a tegoroczna zima pod względem liczby turystów jest porównywalna do poprzedniej. Jak wynika z danych serwisu rezerwacyjnego VacationClub, hotele zanotowały czteroprocentowy wzrost obłożenia względem analogicznych miesięcy ubiegłego roku.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 06 mar 2019 11:58

3000 złotych – tyle przeciętnie wydała w tym roku czteroosobowa rodzina na tygodniowe ferie zimowe w nadmorskim pięciogwiazdkowym hotelu. Dużo taniej, choć bez wyżywienia, kosztował pobyt w nadmorskim apartamencie. Którą formę wypoczynku częściej wybierają Polacy? I jak w liczbach wygląda zimowy ruch turystyczny na Wybrzeżu? Branża hotelarska podsumowuje pierwsze miesiące roku.

Koniunktura utrzymuje się na dobrym poziomie, przy niewielkim wzroście cen. Noclegi, zarówno w hotelach, jak i apartamentach, są w tym roku droższe jedynie o około 5 proc., jednocześnie z wyprzedzeniem można skorzystać z promocyjnych ofert sezonowych.

Na tygodniowy pobyt w dobrym hotelu czteroosobowa rodzina przeznaczyła w tym roku średnio 3000 złotych. Dwa razy mniej – bo ok. 1500 złotych –  trzeba było zapłacić za wynajęcie apartamentu. Różnica może wydawać się spora, jednak oferty hoteli zawierają zazwyczaj pełne wyżywienie, podczas gdy w apartamencie śniadania i obiady trzeba dodatkowo dokupić lub trzeba je przygotowywać samodzielnie. – Apartamenty na wynajem posiadają aneksy kuchenne z kompleksowym wyposażeniem i większość gości decyduje się na samodzielne przygotowanie posiłków. Jednak, jak wynika z naszych szacunków, sukcesywnie wzrasta zainteresowanie pobytami z wykupionym śniadaniem – w tym roku taką opcję wybrało 20 proc. więcej gości niż w 2018 r. Są też tacy, którzy wykupują pełne wyżywienie w pobliskich hotelach – mówi Krystyna Wróblewska z VacationClub.

Ci, którzy zdecydowali się na pobyt w hotelu, zazwyczaj korzystają ze wszelkich dostępnych udogodnień. – W nadmorskich hotelach wyraźnie widać rosnące zainteresowanie usługami spod znaku Wellness, czyli zabiegami pielęgnacyjnymi na twarz i ciało oraz masażami. Porównując z zeszłoroczną zimą, liczba korzystających z tego rodzaju relaksu wzrosła w tym roku o około 11 proc. – mówi Magdalena Rybicka, dyrektor ds. sprzedaży sieci hotelowej Zdrojowa Invest & Hotels.

Korzystając z hotelarskich statystyk, można zauważyć także inne ciekawe trendy – Generalnie w branży turystycznej ma miejscie coraz więcej spontanicznych rezerwacji, czyli dokonywanych na ostatnią chwilę. Inaczej jest jednak w przypadku ferii – tylko 10 proc. rezerwacji to tak zwane last minute, dokonywane tuż przed przyjazdem. Prawie połowa rezerwujących pokój robi to w terminie do trzech tygodni przed pobytem, a pozostałe rezerwacje wpadają z jeszcze większym wyprzedzeniem – wylicza dyrektor ds. sprzedaży Zdrojowa Invest & Hotels i dodaje: – Nic dziwnego, w końcu termin ferii jest ustalany z dużym wyprzeedzeniem i obejmuje tylko dwa tygodnie, tym samym warto wcześniej wiedzieć, gdzie i jak je spędzić.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Waldi 2019-03-14 15:42:41
    My zdecydowanie wybieramy morze zimą, ma klimat jeszcze lepszy jak latem a w ciepłe dni spacerujemy też dużo po plaży. Zawsze zatrzymujemy się w hotelach, w tym roku w Aquarius SPA w Kołobrzegu. Na pewno polecam, w górach takich wygód za takie ceny nie mieliśmy nigdy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.90.12.112
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.