PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Dobre prognozy dla rynku hotelarskiego w Polsce

  • Autor: propertynews.pl
  • 28 wrz 2017 17:20

Dobre prognozy dla rynku hotelarskiego w Polsce Rupert Simoner, CEO Vienna House

Region CEE osiąga nieporównywalnie lepszą dynamikę wzrostu od zachodniej strony Starego Kontynentu. Wzrost wskaźnika przychodu na jeden dostępny pokój (RevPAR) o 11 procent oraz średniej ceny (ADR) o ponad 6 procent na przestrzeni ostatniego roku w zestawieniu ze stagnacją w Europie Zachodniej, sprawia że Europa Środkowo-Wschodnia jest atrakcyjnym rynkiem dla inwestorów. Polska stanowi dla nich, natomiast, bardzo smakowity kąsek.

REKLAMA

Rosnące na przestrzeni ostatnich miesięcy wskaźniki ADR i oraz średnie obłożenie przełożyły się na wzrost wskaźnika RevPAR w ciągu roku o 8,4 procent, a w Warszawie o ponad 11 procent (dane STR z czerwca 2017 roku). W 2016 roku w Polsce zostało otwartych 149 obiektów więcej niż w 2015 roku, co oznacza wzrost o ponad 6 procent rok do roku, a liczby pokoi o ponad 7 procent. Konkurencja na rynku będzie wobec tego rosła.

- Pozytywne wyniki skłoniły nas do podjęcia decyzji o otwarciu hotelu w Warszawie. Rozglądamy się za nowymi inwestycjami w dużych miastach w Polsce – Krakowie, Trójmieście, Poznaniu. Polska ma kilka ośrodków o dużym potencjale dla sektora B2B, co jest fenomenem w tym regionie – powiedział Rupert Simoner, CEO Vienna House. 

Czynniki rozwoju branży

Dobra sytuacja gospodarcza kraju oraz wzrost zamożności społeczeństwa przyczyniają się do rozwoju branży hotelarskiej. Ponadto, Polska jest postrzegana jako kraj atrakcyjny oraz bezpieczny dla turystów. Dodatkowo, rosnąca liczba powierzchni biurowych sprawia, że jest to rynek bardzo atrakcyjny także pod kątem biznesowym.

Polska liderem inwestycji

Biorąc pod uwagę powyższe czynniki, Polska stała się liderem w regionie CEE w zakresie wolumenu transakcji. W pierwszym półroczu 2017 roku sfinalizowano ich 16 na łączną kwotę 350 mln euro, co stanowi połowę wszystkich transakcji w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Dla inwestorów najatrakcyjniejsze są obiekty trzy- i czterogwiazdkowe. To ich liczba rośnie najszybciej, bowiem są postrzegane jako najbezpieczniejsze i najpewniejsze pod kątem prognozowanej stopy zwrotu. Większe zainteresowanie obiektami luksusowymi jest zauważalne w miejscowościach nadmorskich, gdzie turyści poszukują nie tylko usług na wysokim poziomie, ale także oferty medycznej czy rozbudowanej strefy wellness.

Z duchem czasu

Rosnąca konkurencja na rynku hotelarskim sprawia, że sieci hotelowe, aby wyróżnić się z tłumu, w centrum swoich działań stawiają gościa oraz jego potrzeby i preferencje. - Hotel to coś więcej niż miejsce. Design, strefy co-workingowe i lokalna kuchnia sprawiają, że hotel przywołuje na myśl domową atmosferę, a zarazem buduje historię hotelu, opartą na emocjach – na tym skupiamy się w obiektach Vienna House – mówi Tomasz Piórkowski, dyrektor regionalny Vienna House w Polsce. 

Sieci hotelowe podkreślają potrzebę rozwoju swoich lifestylowych marek, skierowanych do pokolenia millenialsów. Pomimo pozytywnych prognoz dla branży, tylko te z nich, które będą najbardziej odpowiadać ich przyzwyczajeniom i obecnym trendom, będą mogły utrzymać się na rynku. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.