PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Dobre wyniki rynku hotelowego kuszą deweloperów

Dobre wyniki rynku hotelowego kuszą deweloperów
Bolesław Kołodziejczyk, dyrektor Działu Badań Rynkowych i Doradztwa w Cresa Polska
  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 27 cze 2019 10:18

W czasach, gdy podróże po świecie stają się coraz tańsze i bardziej dostępne, baza hotelowa musi się zmieniać. Hotele i hostele wyglądają dzisiaj zupełnie inaczej niż 10 czy nawet 5 lat temu, wpisując się w ogólnoświatowe trendy coworkingu i colivingu, są bardziej lifestylowe – uważa dr Bolesław Kołodziejczyk, dyrektor Działu Badań Rynkowych i Doradztwa w Cresa Polska.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 27 cze 2019 10:18

Deweloperzy do tej pory związani wyłącznie z rynkami biurowym albo handlowym zaczynają budować hotele. Czy chodzi wyłącznie o dywersyfikację portfela inwestycyjnego?

Na takie decyzje składa się wiele czynników, dywersyfikacja jest oczywiście jednym z nich. Ale dywersyfikować też trzeba mądrze, a rynek hotelowy w Polsce osiąga coraz lepsze wyniki. W niektórych lokalizacjach można uzyskać wyższe stopy zwrotu niż na rynku biurowym. Poza tym jest to jeszcze stosunkowo nienasycony rynek, co ma oczywiście swoje minusy, ale również wiele plusów. Jest jeszcze sporo miejsca dla inwestorów i dużo do zrobienia. Polsce przyglądają się międzynarodowe grupy hotelowe, również takie, których jeszcze w naszym kraju nie ma, a których produktami interesują się fundusze inwestycyjne. W tym kontekście warto dodać, że w ciągu ostatnich 11 lat rynek transakcji hotelowych w Europie Środkowej urósł aż trzykrotnie.

Wśród polskich miast największy przyrost podaży na rynku hotelowym obserwujemy w Gdańsku, Warszawie i Katowicach. Pod względem osiąganych wyników liderem obecnie jest Wrocław, gdzie wskaźnik przychodu za pokój RevPAR w okresie od stycznia do kwietnia wzrósł o 13 proc. w relacji do analogicznego okresu ubiegłego roku. W stolicy Dolnego Śląska już od kilku lat rośnie nie tylko biznes i rynek biurowy, ale również turystyka. Na tym tle słabsze wyniki na początku roku odnotowuje Poznań, jednak w ubiegłym roku to on był liderem wzrostu przychodów hoteli w Polsce (wzrost przychodu za pokój o 9,4 proc. względem 2017 r.).

Które segmenty rynku rozwijają się najszybciej, gdzie jest najwięcej klientów?

Popyt na rynku usług hotelowych i turystycznych w Polsce systematycznie rośnie. Generują go liczne podróże biznesowe, ale i coraz mocniej rozwijająca się turystyka. Turyści potrzebują bazy hotelowej o często innym standardzie niż biznes. A ta baza nie jest u nas usieciowiona. Wciąż wiele obiektów (ok. 65 proc.) funkcjonuje lokalnie, bez rozpoznawalnego brandu.

W czasach, gdy można podróżować po świecie za przysłowiową złotówkę, również baza hotelowa musi się zmieniać. Hotele i hostele wyglądają dzisiaj zupełnie inaczej niż 10 czy nawet 5 lat temu, wpisując się w ogólnoświatowe trendy coworkingu i colivingu, są bardziej lifestylowe. Są lepiej dopasowane do potrzeb, ale i możliwości ekonomicznych nowego pokolenia. Podróżujący młodzi ludzie zazwyczaj potrzebują miejsc noclegowych i prostego serwisu. Nie stać ich na trzy gwiazdki, ale też ich nie potrzebują, bo większość czasu spędzają na mieście. To nie są klasyczni odbiorcy usług hotelowych, ale jednocześnie nie można przeoczyć tej grupy, bo ona rośnie i jest dużą szansą dla rozwoju rynku.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.92.148.165
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.