PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

DoubleTree by Hilton ma wypłacić zaległe pensje pracownikom

  • Autor: tokfm.pl
  • 19 sie 2014 11:33

Kelnerzy, pomoce kuchenne i kucharze, łącznie 250 osób zatrudnionych w DoubleTree by Hilton na umowy o dzieło dostanie wreszcie wypłaty. Hotel przekaże agencji pracy tymczasowej AG+ pieniądze, z których mają być wypłacone wynagrodzenia. Sprawą zajęła się też Państwowa Inspekcja Pracy - informuje radio Tok FM.

REKLAMA

Do hotelu DoubleTree by Hilton pracowników przysłała agencja AG+. Jednak przez konflikt pomiędzy firmami osoby pracujące nawet po kilkanaście godzin dziennie nie otzrymały wypłaty.

W całej sprawie chodzi także o warunki pracy zatrudnionych tymczasowo osób. Jak poinformowało radio TOK FM, ich pubikacje sprawiły, że sprawą zainteresowała się Okręgowa Inspekcja Pracy w Warszawie. 

Właściciel hotelu DoubleTree by Hilton zapewnia, że wszystkie sprawy finansowe z agencją mają być uregulowane, ponieważ firmy podpisały odpowiednie porozumienie. Jak informuje radio, ostateczne porozumienie zakłada to, co hotel proponował na samym początku - wypłatę 3/4 kwoty umowy.

W odpowiedzi na powyższe informacje, redakcja propertynews.pl otrzymała oficjalne stanowisko hotelu DoubleTree by Hilton Hotel & Conference Centre Warsaw, następującej treści:

"DoubleTree by Hilton Hotel & Conference Centre Warsaw nawiązał współpracę z agencją pracy tymczasowej AG+ w maju tego roku. Przedmiotem umowy było zatrudnienie za pośrednictwem agencji pracowników, którzy zgodnie z zawartą umową mieli posiadać odpowiednie kwalifikacje, doświadczenie zawodowe i odbyć szkolenia prowadzone przez agencję AG+. Zgodnie z umową, agencja AG+ na własny koszt miała również wyposażyć wszystkich pracowników w odpowiednie uniformy.

Warunkiem koniecznym do podpisania przez hotel umowy było spełnienie przez agencję AG+ wymogu o zatrudnieniu pracowników na podstawie umowy o pracę. Agencja AG+ nie spełniła tego kluczowego warunku, zatrudniając pracowników na podstawie umów cywilnoprawnych. Co więcej, agencja AG+ oddelegowała pracowników nie posiadających odpowiedniego przeszkolenia i nie wyposażyła ich we wspomniane w umowie uniformy. W rezultacie pracownicy musieli nabyć je za własne pieniądze. Na tych podstawach hotel wypowiedział umowę agencji AG+ w trybie natychmiastowym.

DoubleTree by Hilton Hotel & Conference Centre Warsaw zwraca uwagę na wysoką jakość serwisu we wszystkich obszarach operacyjnych hotelu. Zgodnie z powszechnie przyjętą praktyką w branży hotelowej, outsourcing usług jest istotną częścią tego modelu biznesowego. Agencja AG+ jako firma outsourcingowa, była podmiotem umów cywilnoprawnych podpisywanych z pracownikami. W związku z tym, wszelkie kwestie związane z kodeksem pracy, również czas pracy i tryb zmian, powinny być egzekwowane przez agencję AG+.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA