PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Duże imprezy kołem zamachowym hotelarstwa na Śląsku

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 15 lut 2016 11:20

Duże imprezy kołem zamachowym hotelarstwa na Śląsku

Prezydenci śląskich miast powinni stworzyć fundusz lub fundację, która zajęłaby się pozyskiwaniem dużych międzynarodowych imprez. To sprzyjałoby rozwojowi rynku hotelarskiego na Śląsku.

REKLAMA

Według Wiesława Likusa, twórcy Holdingu Liwa i właściciela sieci hoteli, szansą na rozwój hotelarstwa na Śląsku jest rozwój turystyki wydarzeniowej.

– Spodziewamy się poprawy sytuacji, bo Międzynarodowe Centrum Kongresowe zacznie działać pełną parą dopiero teraz, z nowym operatorem, Grupą PTWP. Jestem pod dużym wrażeniem budynku Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach. Na Śląsku trudno osiągnąć rozwój hotelarstwa turystycznego, łatwiej rozwinąć rynek spotkań – tłumaczy Wiesław Likus.

Dlatego chciałby, aby duże międzynarodowe wydarzenia zagościły na stałe w Międzynarodowym Centrum Kongresowym i w sali narodowej orkiestry.

– Organizacja wydarzeń jest najtańszą formą promocji Śląska. Mam nadzieję, że prezydenci wszystkich śląskich stworzą fundusz lub fundację, która zajmie się pozyskiwaniem organizacji dużych międzynarodowych wydarzeń. Na świecie miasta płacą za organizowanie dużych imprez międzynarodowych – twierdzi Wiesław Likus.

Dodaje, że Katowicom trudno konkurować na przykład z Krakowem, dlatego że w mieście trzeba stworzyć alternatywy dla wydarzeń biznesowych.

– Nam hotelarzom najbardziej zależy na tym, aby duże międzynarodowe wydarzenia odbywały się pod koniec listopada czy w okresie styczeń – luty, bo wtedy hotele mają małe obłożenie. A takie imprezy przyciągają zamożnych klientów – wyjaśnia Wiesław Likus.

Marzy mu się także centrum targowe, które mogłoby pomóc w rozwoju zaplecza okołobiznesowego i okołohotelowego.

Również Tomasz Piórkowski, dyrektor, Angelo Hotel Katowice, uważa, że Międzynarodowe Centrum Kongresowe jest kołem zamachowym rozwoju hotelarstwa w Katowicach.

Dzieli rynek hotelarski na segmenty. Według niego na razie w Katowicach najważniejsi są klienci biznesowi. Następnie ważny jest rynek spotkań, czyli organizacja kongresów i konferencji. Na końcu istotni są goście eventowi, a więc przyjeżdżający na koncerty i wydarzenia sportowe. Tu potencjał tkwi w Spodku.

– Nie ma złotej recepty na rozwój hotelarstwa na Śląsku. Trzeba prowadzić mądrą sprzedaż – uważa Tomasz Piórkowski.

Z kolei Adam Konieczny, Country Head Poland, MRICS Christie+CO, sądzi, że Katowice potrzebują sieciowego hotelu pięciogwiazdkowego.

– Taki obiekt przyciągnie gości zagranicznych z grubszym portfelem – mówi Adam Konieczny.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA