PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Elitarne kontra ekonomiczne - jaki biznes hotelarski daje zarobić?

  • Autor: propertynews.pl
  • 06 paź 2016 10:23

Elitarne kontra ekonomiczne - jaki biznes hotelarski daje zarobić? sesja; Elitarne czy ekonomiczne – jakich hoteli brakuje w Polsce

Z punktu widzenia inwestora hotel ekonomiczny jest najbardziej bezpieczną inwestycją. W okresie dobrej koniunktury to on jako pierwszy się zapełnia, a w czasie złej opróżnia się jako ostatni. Jednak rynek potrzebuje różnorodności, i na sukces mogą liczyć też projekty bardziej luksusowe  – mówili uczestnicy sesji „Elitarne czy ekonomiczne – jakich hoteli brakuje w Polsce”, odbywającej się w ramach Property Forum 2016.

REKLAMA

Analizując ewolucję rynku hotelowego w ostatnim dziesięcioleciu wyraźnie widać, że liczba hoteli ekonomicznych w Polsce znacząco wzrosła. - W 2006 r. wg danych GUS-u w naszym kraju było 1295 takich obiektów. Tymczasem do 2015 r. ich liczba wzrosła o prawie 80 proc. do 2316 obiektów. Oznacza to średnio roczny wzrost na poziomie 6,7 proc. – mówił Adam Konieczny, Country Head Poland, MRICS Christie+CO.  Jak podkreślał, segment hoteli ekonomicznych rośnie najszybciej, przy czym dominują tu obiekty trzygwiazdkowe.

Hotele ekonomiczne w nowej odsłonie

Wybierając hotel goście kierują się kilkoma faktorami, jak np.: ceną czy położeniem hotelu. Coraz częściej jednak przywiązują wagę do designu. Aby wyróżnić się na rynku i przyciągnąć klienta, właściciele obiektów ekonomicznych decydują się na nowe inwestycje.

- Ze względu na rosnącą konkurencję rynku hotelarskiego, sieć Orbis stworzyła nową markę ibis Styles, która charakteryzuje się dużą różnorodnością. Na całym świecie nie ma dziś dwóch jednakowych hoteli ibis Style - każdy ma indywidualny charakter – mówiła Magdalena Fedorowicz-Boule, prezes zarządu firmy architektonicznej Tremend, odpowiedzialnej za wystrój kilku hoteli ibis Styles w Polsce.

Jako przykłady podała ibis Styles w Białymstoku i Siedlcach. Wystrój obu obiektów inspirowany był najbliższym otoczeniem, czyli naturą. W każdym z hoteli wykorzystano motywy związane z krajobrazem, przyrodą, zwierzętami czy roślinnością. Dla odmiany ibis Styles w Grudziądzu urządzony został w stylu „soft-loft”, a jego aranżacja nawiązuje do czasów rycerskich.

- Pracujemy nad projektami, w których chcemy wciągnąć klientów hotelowych w interakcję z designem, aby współtworzyli przestrzeń i dobrze się w niej poczuli. Dla nas architektów stanowi to ciekawe wyzwanie – podkreślała Magdalena Fedorowicz-Boule.

Ekonomiczne, ale z pomysłem

Jak zapowiedziała Małgorzata Morek, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Grupy Hotelowej Orbis, spółka ta będzie realizować przede wszystkim hotele ekonomiczne. Jednak marka ekonomiczna, jaką jest ibis, znacząco różni się od tej z początków swojego istnienia.  - Accor stworzył całą rodzinę hoteli ibis. Mamy więc trzy rodzaje obiektów ekonomicznych w ramach jednej marki: ibis budget, ibis i ibis Styles. Są one odpowiedzią na oczekiwania klientów i znacząco różnią się od hoteli ibis z początków działalności. Nadal ekonomiczne, ale zupełnie inne, a kompensacja niższego budżetu następuje właśnie przez pomysł i design. Widać to np. w stworzonej przez nas koncepcji "avanzi", polegającej na zaaranżowaniu w designerski i funkcjonalny sposób części publicznych – tłumaczyła Małgorzata Morek.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.