PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Gdzie turyści, tam hotelowe inwestycje. Ale jest jeszcze druga strona medalu...

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 13 cze 2018 12:13

W ciągu najbliższych kilku lat liczba pokoi do dyspozycji gości hotelowych wzrośnie w Polsce o około jedną trzecią. Tylko w samej Warszawie do końca 2020 r. ma powstać aż 20 nowych obiektów. Inwestycjom sprzyja wzmożony ruch turystyczny. Jest jednak jeszcze druga strona medalu...

REKLAMA

Wszystko wskazuje na to, że już trzeci rok z rzędu padnie rekord, jeśli chodzi o przyjętych turystów w bazie noclegowej - mówi Halina Kochalska, ekspert BIG InfoMonitor.

Z raportu „Sytuacja na rynku hotelowym. Pełne obłożenie” przygotowanego przez BIG InfoMonitor i Profitroom wynika, że przez pierwsze trzy miesiące 2018 r. z oferty obiektów hotelowych skorzystało ponad 5 mln turystów, to jest o 6,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku minionego (4,75 mln turystów). Jeśli dynamika utrzyma się przez kolejne kwartały, liczba gości obiektów hotelowych może zbliżyć się w tym roku do niemal 26 mln, a w samych hotelach do ponad 22 mln. Tym bardziej, że szczyt sezonu przypada na miesiące wiosenne oraz letnie. W omawianym czasie przybywało turystów krajowych, ale jeszcze szybciej zagranicznych, których liczba zwiększyła się z ponad 1 mln do 1,15 mln, czyli o 11,5 proc. W pierwszych trzech miesiącach tego roku w obiektach hotelowych goście wykupili ponad 10 mln noclegów, o prawie 770 tys. więcej niż w tym samym czasie w roku ubiegłym (9,3 mln).

- Widać również, że to zainteresowanie, które odnotowujemy wśród turystów przekłada się też na spore inwestycje - mówi Halina Kochalska. - Rosnący popyt będzie się spotykał z coraz większą podaż.

Według ekspertów, liczba miejsc hotelowych może się zwiększyć o 30 proc., a w niektórych lokalizacjach nawet o połowę. - Z jednej strony, ze względu na spory ruch turystyczny działa się lepiej, ale z drugiej strony rosnąca konkurencja sprawia, że hotelarzom będzie coraz trudniej - mówi ekspert BIG InfoMonitor.

Inwestycyjny boom niesie jednak za sobą duże ryzyko. Jak wynika z danych Biura Informacji Kredytowej oraz BIG InfoMonitor zadłużenie kredytowe i pozakredytowe firm hotelarskich w Polsce po I kw. 2018 r. wyniosło ponad 970 mln zł. Ponad 90 proc. tej sumy stanowiły przeterminowane zobowiązania kredytowe. Z kolei jeżeli chodzi o liczbę firm hotelarskich obciążonych niespłaconymi należnościami, to w bazach BIK i BIG InfoMonitor było ich 779, co stanowi 8,9 proc. firm branży widniejącej w KRS i CEIDG. Odsetek firm z problemami, zarejestrowanych jako „Hotele i podobne obiekty zakwaterowania” o PKD nr 5510Z (bierzemy tu również pod uwagę firmy zawieszone i niedziałające) znacząco przekracza odsetek firm z problemami wśród ogółu przedsiębiorstw, który wynosi 5,7 proc. na koniec I kw. br.

Raport „Sytuacja na rynku hotelowym. Pełne obłożenie” przygotowany przez BIG InfoMonitor i Profitroom  w załączniku

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • tina 2018-06-14 17:02:11
    Niestety ale tak może się zdarzyć, że hotel czy biuro które miało nam zapewnić wakacje, jest zadłużone. I wtedy może ucierpieć klient. Wakacje tuż tuż, więc warto w jakikolwiek sposób zabezpieczyć się przed przykrymi niespodziankami, choćby certyfikat Rzetelna Firma sporo nam powie o kondycji finansowej danej firmy. Lepiej wybierać te niezadłużone i w dobrej kondycji finansowej.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.