Hotel dla każdego, w rzeczywistości jest do niczego

Idealnie zaprojektowany hotel to taki, który sprawia, że ukontentowany jest zarówno inwestor, gość hotelu, jak i zespół, który hotelem zarządza. Taki hotel przynosi zyski i sprawdza się ekonomicznie w dłuższym wymiarze czasu - mówi Wojciech Witek, architekt, założyciel Iliard Architecture & Project Management.
Co przyciąga gości hotelowych? Co musi się znaleźć w hotelu, aby klient chciał do niego wracać?
Przede wszystkim usługa i jej jakość musi być na świetnym poziomie.
Jeśli chodzi o design - przede wszystkim musi odpowiadać oczekiwaniom gości. Nie ma nic bardziej irytującego i frustrującego, jak wyjazd służbowy do hotelu biznesowego, w którym co chwila zderzamy się z biegającymi dziećmi i panami w slipach. Warto pamiętać o tym, aby za każdym razem spełniać oczekiwania gości co do charakteru obiektu i tak projektować design, aby byli zadowoleni
Czy istnieje idealnie zaprojektowany hotel?
Oczywiście, że tak. Idealnie zaprojektowany hotel to taki, który sprawia, że ukontentowany jest zarówno inwestor, gość hotelu, jak i zespół, który hotelem zarządza. Równie ważne jest to, aby projektant był dumny i zadowolony z projektu. Idealnie zaprojektowany hotel przynosi zyski i sprawdza się ekonomicznie w dłuższym wymiarze czasu.
Uniwersalny odbiorca – czy jest ktoś taki? Czy hotel zawsze ma być ukierunkowany na konkretne, modelowe osoby, czy może być uniwersalny, dla każdego?
Hotele uniwersalne mają zwodniczo dużą przewagę konkurencyjną nad innymi z racji tego, że trafiają do szerszego grona ludzi. Ale trzeba pamiętać o tym, że coś, co jest dla każdego, w rzeczywistości jest dla nikogo. Gdy staramy się zadowolić wszystkich i stworzyć coś uniwersalnego, zacieramy charakterystyczne, mocne akcenty danej realizacji. Jeśli w niczym się nie specjalizujemy, nie mamy nad nikim przewagi, nie stanowimy groźnej konkurencji.
Budynki komercyjne, szczególnie biurowce, szpikuje się dziś nowymi technologiami. Hotele też?
Nowe technologie z pewnością mogą odstraszać inwestorów, dlatego też nie wszystkie hotele są wyposażone w nowinki technologiczne rodem z filmów Si-Fi. Część hoteli jest świadomie nastawiona na ten idący z duchem czasu kierunek działania – jest to część ich tożsamości i taki marketing chcą budować. Jednak inwestorzy hotelowi nie przeinwestowują w zakresie nowych technologii. W większości oferują to, co jest popularne na rynku, ewentualnie wychodzą o jeden krok do przodu. Oczywista zasada w tym wypadku jest taka, że przychody, które biorą się z takiej czy innej inwestycji w technologię, muszą przewyższać koszty z nią związane.
- 1
- 2
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- EUR 0,43% 4,22 zł
- CHF 0,10% 3,52 zł
- USD 0,43% 3,45 zł
-
18:02
W Poznaniu powstanie zespół magazynowo-biurowy
-
17:59
Kino, sztuka, pokoje rodzinne - tak Forum Gdańsk przywita najmłodszych
-
17:44
Majówkowy grill pod lupą ekspertów. Czy nadwyręży portfele Polaków?
-
17:36
Ghelamco Invest z radą nadzorczą
-
17:24
Hala Koszyki w egzotycznym klimacie
-
17:09
Była sekretarz stanu w nadzorze spółki Eurocash
-
17:00
Yiotarini Property przygotowuje nowe magazyny
-
16:41
Jest umowa na budowę hali Parku Naukowo-Technologicznego
-
15:55
Z Kijowa do Manufaktury. Soup Culture otwiera trzeci punkt
-
15:40
Rynek biurowy trzyma formę. Warszawa głównym hubem biznesowym regionu?
-
Mango szykuje otwarciową ofensywę. Galeria Ostrowiec wśród nowych lokalizacji
-
OBI obejmuje lokalizacje Praktikera, niebawem seria otwarć
-
Dekpol celuje w nowy rynek. Zbuduje kolejny hotel
-
Z garażu na podbój świata
-
Motoryzacyjny gigant w nowej siedzibie
-
Atrium Centrum w nowej odsłonie
-
CBA bada sprzedaż działki PKS w Poznaniu
-
Hadley Dean: Za 20 lat Polska trafi do gospodarczej czołówki Europy
-
Focus Hotels mocno się rozpędza. Na starcie butikowy hotel w Sopocie, kolejne w przygotowaniu
-
Twierdza Modlin ma już partnerów na świecie
-
1
Rondo Wiatraczna kompletuje najemców
-
2
Mohito pod nowym stołecznym adresem
-
3
Focus Park wzmacnia ofertę o elektromarket
-
4
LPP? Skanska? Tatry Mouintain Resort? IKEA? A może JP Morgan? Wybierz najlepszego inwestora!
-
5
Nowa odsłona salonów LPP w Plaza Rybnik
-
6
Chcemy być w stolicach świata mody
-
7
Last minute jest passe. Jak Polacy planują wakacje?
-
8
Nowe marki w Rybnik Plaza
-
9
Kolejny efekt zakazu handlu w niedziele? Odzieżowy potentat nie wyklucza próby renegocjacji czynszów
-
10
LPP na fali wzrostów