PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Hotel w dobrych rękach

  • Autor: Propertynews.pl
  • 14 gru 2016 14:47

Hotel w dobrych rękach Tadeusz Szczęsny, Impel

Dynamiczny rozwój rynku hotelarskiego spowodował, że skuteczne zarządzanie obiektem jest znacząco trudniejsze, niż jeszcze kilka lat temu. Mnogość zagadnień, którymi należy się zająć sprawia, że coraz więcej firm decyduje się na outsourcing niektórych obszarów zarządzania hotelem.

REKLAMA

Jak otwarcie mówią największe sieci hotelarskie, dziś na pierwszym stopniu stawiana jest obsługa klienta. Oznacza to, że firmy przywiązują olbrzymią wagę do bezpośredniego dbania o komfort gości. Pracownicy muszą spełniać ich potrzeby, niezależnie od stopnia ich trudności. To ważne, bo klienci są coraz bardziej wymagający.

Logistyka pozostaje ważna

Właściwa obsługa klienta wymaga od hotelarzy dużej ilości czasu i nakładów finansowych. Szkolenia pracowników, tworzenie nowych, kreatywnych pomysłów, są podstawą sukcesu. Myśląc o prowadzeniu hotelu nie można jednak zapomnieć o bieżącym funkcjonowaniu hotelu. Sprzątanie, ochrona czy zakup niezbędnych produktów materiałowych, to kwestie warunkujące normalne działanie każdego obiektu.

Realizacja prostych usług kosztuje, a skuteczne dbanie o ich wykonanie zajmuje czas. Stąd rosnąca oferta firm zajmujących się outsourcingiem.

- Obszary, jakie hotele wydzielają firma zewnętrznym to m.in. rental bielizny płaskiej tzn. pościeli, ręczników, obrusów, sprzątanie, ochrona, techniczne utrzymanie nieruchomości, konwoje gotówki, zaopatrzenie w środki chemiczne i higieniczne – tłumaczy Tadeusz Szczęsny z firmy Impel.

Przekazanie powyższych procesów w ręce firmy zewnętrznej zwalnia „moce przerobowe” pracowników. To przekłada się również na koszty funkcjonowania hotelu. Przykładowo, właściciele obiektu nie muszą zatrudniać dodatkowych osób zajmujących się zaopatrzeniem czy sprzątaniem. W zamian uzyskują wsparcie kadrowe firmy, która działa w tym zakresie na szeroką skalę.

- Dzięki outsourcingowi hotele mogą przesunąć ciężar rekrutacji i szkolenia pracowników na firmę zewnętrzną, co jest bardzo ważne przy trudnej sytuacji na rynku pracy – dodaje Tadeusz Szczęsny.

Jednocześnie firma zewnętrzna, realizując szereg kontraktów dla różnych podmiotów, ma dostęp do znacznie tańszych materiałów chemicznych i higienicznych. To przekłada się na niższe koszty bieżącego funkcjonowania obiektu.

Outsourcing potrzebuje odpowiednich warunków

Przekazanie kompetencji na rzecz firmy zewnętrznej nie może nastąpić w sposób bezwarunkowy. Żeby outsourcing spełnił swoje założenia, niezbędne jest dokładnie rozpoznanie potrzeb konkretnego obiektu i dopasowanie dwóch niezależnych organizmów.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Hotel Professionals Partner serwisu - Orbis

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA