PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Hotelarze czekają na majówkę

Hotelarze czekają na majówkę
Fot. Shutterstock
  • Autor: PAP
  • Dodano: 29 kwi 2019 09:13

Coraz więcej Polaków podróżuje w kwietniu i maju - powiedział prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk. Podkreślił, że majówka to już klasyczny wysoki sezon turystyczny, czyli ceny noclegów są takie jak w wakacje.

Jak zaznaczył prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, okres niskiego sezonu turystycznego w Polsce coraz bardziej się kurczy.

- Obecnie - jeżeli chodzi o jesień - to przede wszystkim listopad. A wiosną głównie luty i marzec - powiedział Andrzejczyk.

- Hotelarze, gestorzy bazy turystycznej, bo to oni najbardziej odczuwają krótki sezon, już nam przekazują, że październik jest dla nich nadal okresem wysokiego sezonu, w szczególności jeśli chodzi o duże miasta - zaznaczył. Wyjątkiem jest nadal morze, gdzie szczyt turystyczny kończy się w okolicach września.

Podkreślił, że majówka jest już klasycznym wysokim sezonem turystycznym. - Świadczą o tym przede wszystkim ceny w bazie noclegowej. Są one praktycznie takie same, jak w okresie wakacyjnym - powiedział.

Andrzejczyk dodał, że majówka to okres obfitych żniw dla hotelarzy. Nie ukrywają że czekają na długie weekendy majowe, ponieważ są one doskonałą okazją do tego, żeby przedłużać sezon turystyczny w Polsce.

Zaznaczył, że jeszcze 10 lat temu majówka była sezonem niemal martwym, w szczególności jeżeli chodzi o miasta. - Weźmy przykład Poznania - w 2008 roku notowano tam niespełna 20 proc. obłożenia w obiektach noclegowych w czasie tzw. długiego weekendu majowego. Tymczasem w zeszłym roku było to już 70 proc. - wskazał.

Andrzejczyk wyjaśnił, że przełom nastąpił mniej więcej 5 lat temu. - Obserwujemy to z zaciekawieniem, ponieważ była to bardzo szybka i diametralna zmiana. W ciągu kilku lat obłożenie w obiektach noclegowych zwiększyło się kilkukrotnie i ten trend utrzymuje się nie tylko w dużych miastach, ale także nad morzem, w górach czy na Mazurach - zaznaczył prezes POT. Podkreślił, że dotyczy to nie tylko głównych atrakcji turystycznych naszego kraju.

- Kraków jako najbardziej turystyczne polskie miasto ma największe obłożenie, również w czasie weekendu majowego. Już tydzień przed majówką poziom rezerwacji w Krakowie sięga 86 proc. W pierwszy majowy weekend obłożenie będzie niemal 100-proc. - wskazał. Jak dodał, tendencja ta dotyczy również innych polskich miast.

Podkreślił że, w Polsce w 2014 roku w maju i kwietniu zanotowano 3,2 mln wyjazdów tzw. krótkookresowych, a w zeszłym roku - 3,9 mln.

Według danych GUS z roku na rok rosną też wydatki Polaków na wyjazdy krajowe krótkookresowe. W II kwartale 2014 r. nasi rodacy wydali na ten cel 1 mld 269 mln zł, w tym samym okresie 2016 r. było to 2 mld zł, a w II kw. 2018 r. - 2 mld 326 mln zł. W przeliczeniu na jedną podróż oznacza to odpowiednio 235 zł, 286 zł, 342 zł.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.124.77
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.