PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Hotele stawiają na biznes

  • Autor: Propertynews.pl
  • 16 gru 2013 10:01

Hotele stawiają na biznes

Branża hotelowa, niczym czuły barometr, odzwierciedla nastroje konsumenckie i sytuację w gospodarce - zarówno lokalnej, jak i globalnej. Zaciskanie pasa w budżetach domowych i firmowych szybko przekłada się na frekwencję i ceny w obiektach noclegowych. Wiedzą o tym dobrze hotelarze z Małopolski, Śląska i woj. łódzkiego.

REKLAMA

Ten i poprzedni rok w branży hotelowej stał pod znakiem spowolnienia gospodarczego, a hotele notowały niższe obłożenie i spadki średniej ceny za pokoje - wynika z raportu Hotel Price Index firmy Trivago. W Polsce w październiku 2013 roku była ona niższa o 6 proc. w stosunku do poprzedniego roku i wyniosła 284 zł za nocleg w dwuosobowym pokoju typu standard.

Pogorszenie wyników powoduje zaostrzanie kryteriów finansowania inwestycji hotelowych przez banki, a w konsekwencji wpływa na ich ograniczanie. Jednak, mimo trudności gospodarczych i rosnącej konkurencji, branża hotelowa w Polsce systematycznie się rozwija. Świadczy o tym między innymi ekspansja sieci hotelarskich - na początku sierpnia 2013 roku w naszym kraju działało 25 polskich sieci, które łącznie oferowały 144 hotele z ponad 16 tys. pokoi oraz 15 międzynarodowych ze 139 hotelami i ponad 23 tys. pokoi - dowodzi raport Hotel Guidebook Poland 2013. Oczywiście rozwój ten ma swoją specyfikę, charakterystyczną dla każdego z regionów.

Lider ma się dobrze

W ubiegłym roku Kraków odwiedziło blisko 9 mln turystów, z czego ponad ¼ stanowili obcokrajowcy. Nic dziwnego, że to właśnie województwo małopolskie pozostaje liderem rynku hotelowego na mapie turystycznej Polski: 307 obiektów ze średnią frekwencją 49,7 proc., kiedy średnia krajowa to 43,6 proc. (według raportu HotelGuidebook 2013).

W samym Krakowie są 133 hotele, a ich obłożenia waha się od ok. 50-60 proc. Naturalne jest więc to, że nowi inwestorzy chętnie wybierają tę lokalizację. W tym roku do miasta weszła sieć Puro, trzy obiekty otworzył tu też Best Western. Ośrodek i jego potencjał docenia również obecna od dawna na rynku Grupa Hotelowa Orbis.

- Kraków oprócz sfery biznesowej posiada również zaplecze turystyczne, pomagające zapełnić hotele także w weekendy. Mamy tu sześć hoteli z ofertą 1100 pokoi, operujących pod markami Novotel, Ibis oraz Ibis Budget i nie ukrywam, iż chcemy, aby w tym mieście zaistniały też marki Mercure oraz Ibis Styles na zasadzie franczyzy lub umowy o zarządzanie - mówi Ireneusz Węgłowski, wiceprezes Grupy Hotelowej Orbis.

Jacek Tokarski, analityk inwestycyjny z Colliers International przewiduje, że w najbliższych latach krakowski rynek hotelowy będzie gotowy na przyjęcie luksusowego obiektu typu Four Seasons czy Ritz Carlton.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis Partner serwisu - Christie + Co

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA