PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Hotele to także sąsiedzi

  • Autor: Propertynews.pl
  • 27 paź 2015 11:06

Hotele to także sąsiedzi Kraków Airport Hotel

Nie ważne jak mówią, ważne żeby mówili - ta zasada już dawno straciła na swojej aktualności, zwłaszcza jeżeli chodzi o multikulturowe korporacje. Hotele przynależące do globalnych sieci, coraz częściej wdrażają do swoich strategii marketingowych działania CSR (corporate social responsibility), kreując swój wizerunek odpowiedzialnego i zaangażowanego społecznie pracodawcy.

REKLAMA

Globalizacja gospodarki oraz wzrost konkurencji na rynkach światowych, powoduje, że zmniejszają się jakościowe czy cenowe różnice pomiędzy dostępnymi produktami i usługami. Chcąc wyróżnić swój produkt na tle konkurencji, znane marki hotelowe coraz częściej stosują strategię zrównoważonego rozwoju, angażują się społecznie, dbają o środowisko naturalne, a także wspierają organizacje i fundacje charytatywne.

Zrównoważony rozwój dotyczy nie tylko środowiska naturalnego, ale także zachowania wobec lokalnych kultur, przestrzegania praw pracowników i klientów, rozwoju społeczności lokalnych, propagowania kultury, sztuki i tradycji. Stanowi obecnie ważny element filozofii działania wielu obiektów hotelowych w Polsce, zwłaszcza tych przynależących do dużych korporacji. Społeczna odpowiedzialność biznesu obejmuje niezwykle szeroki zakres działań podejmowanych przez przedsiębiorstwa, nie zawsze związanych bezpośrednio z profilem działalności firmy.

Jeszcze kilka lat temu CSR w Polsce kojarzony był głównie z działaniami proekologicznymi i był często mylony z jednorazowymi akcjami charytatywnymi. Dziś znacznie większą uwagę przykłada się do prowadzonej polityki personalnej oraz działań mających na celu wspieranie lokalnych produktów, dostawców i społeczności. Zwłaszcza, że w czasach łatwego dostępu do informacji nic się nie ukryje, a opinia niezadowolonych pracowników i najbliższego sąsiedztwa może zaważyć na postrzeganiu hotelu przez jego potencjalnych gości. Jest to dość proste rozumowanie, im lepiej firma traktuje swój personel, tym lepiej jest postrzegana przez klientów. Zwłaszcza, że zadowoleni i dobrze wyszkoleni pracownicy, pracują lepiej, tym samym podnosząc rangę hotelu.

Stosunkowo niedawno polscy hotelarze zaczęli dostrzegać potrzebę i korzyści płynące z angażowania się w przedsięwzięcia lokalne. Hotele coraz częściej inwestują w szkolenie przyszłych kadr, organizują kursy i finansują letnie półkolonie dla dzieci, mając nadzieję, że przynajmniej część z nich w przyszłości zdecyduje się pracować w ich hotelu. Jednocześnie budują swój wizerunek odpowiedzialnego i zaangażowanego społecznie pracodawcy.

Prekursorzy dobrych praktyk

Działania CSR muszą być długofalowe i spójne. Jednorazowa akcja nie przyniesie wymiernych skutków i korzyści dla żadnej ze stron, dodatkowo może znacznie obciążyć budżet lub zmniejszyć wydajność pracowników firmy, zaangażowanych w wolontariat.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA