PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Hotelowa nisza w sercu polskiej turystyki

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 05 lip 2018 08:27

Hotelowa nisza w sercu polskiej turystyki Hotel Mikołajki (mat.pras.)

Warmia i Mazury należą do jednej z najczęściej odwiedzanych destynacji turystycznych w Polsce. Tymczasem zdaniem ekspertów sektor hotelowy w tym regionie jest zdecydowanie nienasycony. W stolicy województwa nie ma żadnego hotelu pięciogwiazdkowego, a rynek jest rozdrobniony. Choć sieci hotelowe trafiają tam bardzo sporadycznie to, jak zapewniają włodarze miast, miejsca pod nowe inwestycje nie brakuje.

REKLAMA

Niewiele wskazuje na to, żeby sytuacja na warmińsko-mazurskim rynku hotelowym miała się w najbliższym czasie zmienić. W regionie mówi się o powstaniu zaledwie dwóch hoteli. Jednym z nich ma być Hampton by Hilton.

Obiekt powstaje w Olsztynie, w wielofunkcyjnym kompleksie Centaurs spółki Inopa. Drugi planowany obiekt hotelowy w tym regionie to 4-gwiazdkowy hotel, który ma powstać na terenie Archidiecezji Warmińskiej. Podpisano już umowę w tej sprawie ze spółką BBI Development. 

Raz na jakiś czas lokalne media wspominają o przyszłości dawnego hotelu Gromada w Olsztynie, który stoi pusty. Nowy właściciel, spółka Vega nie ujawnia jednak na razie planów dotyczących przyszłości obiektu.

Tymczasem, zdaniem ekspertów, nowych obiektów przydałoby się znacznie więcej. - Patrząc na ceny i obłożenie hoteli na Mazurach w sezonie można śmiało powiedzieć, że rynek nie jest jeszcze nasycony. Niemniej należy pamiętać, że Mazury to kierunek cechujący się dużą sezonowością, co na pewno stanowi wyzwanie dla inwestorów oraz samych hotelarzy – mówi portalowi PropertyNews.pl Maria Zielińska, starszy analityk ds. nieruchomości hotelowych, Cushman & Wakefield.

Przykład idzie z góry

Na terenie Olsztyna funkcjonuje 12 kategoryzowanych obiektów hotelarskich o łącznej liczbie 1466 miejsc noclegowych. Miasto dysponuje trzema hotelami czterogwiazdkowymi oraz czterema trzygwiazdkowymi i taką samą liczbą obiektów dwugwiazdkowych.

- Bez wątpienia przydałoby nam się więcej hoteli dwugwiazdkowych o klasie turystycznej. byłoby znakomicie, gdyby pojawił się także obiekt pięciogwiazdkowy, ponieważ najbliższy hotel tej klasy zlokalizowany jest 14 km od Olsztyna. W tej chwili w bazie noclegowej stolicy Warmii i Mazur jest ponad dwa tysiące miejsc – zarówno tych hotelowych, hostelowych, w pensjonatach i w kampingach – mówi portalowi PropertyNews.pl, prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz.

Również burmistrz Giżycka widziałby na miejskich działkach więcej inwestycji hotelowych. Wojciech Iwaszkiewicz planuje przetargi na tereny przy plaży miejskiej. – Liczymy na duże zainteresowanie, zwłaszcza, że spółka Nowe Mazury 8, której Robert Lewandowski jest udziałowcem, chce wybudować restaurację na jeziorze Niegocin. To może być koło zamachowe rozwoju nabrzeża –mówi. 

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.