PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Hotelowe duety i trójkąty podbijają rynek

Hotelowe duety i trójkąty podbijają rynek
Fot. Orbis
  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 06 lut 2019 12:05

Polska szybko nadgania światowe trendy w hotelarstwie, przyciąga kreatywne i designerskie marki. Brandy takie jak: Moxy i Renaissance sieci Marriott, Crowne Plaza i Indigo z portfela Intercontinental Hotels czy Curio Collection i Canopy należące do Hiltona wkraczają na polski rynek hotelowy. – W najbliższych latach pojawi się ich więcej. Powstaną też projekty combo – zapowiada Alex Kloszewski, partner zarządzający Hotel Professionals.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 06 lut 2019 12:05

Najwięcej hoteli combo w Polsce działa w konstelacji Novotel & ibis. Powstaje również mariaż Mercure z ibisem w Warszawie. W stolicy buduje się też Moxy z Residence Inn oraz Crowne Plaza i Holiday Inn Express. W szczecińskim Posejdonie będzie zaś Courtyard by Marriott i Moxy, a w Gdańsku - Holiday Inn Express i Staybridge Suites.

– Model hoteli dwumarkowych pozwala deweloperom oraz właścicielom takich obiektów znacznie zwiększyć swój udział w rynku. Jednocześnie daje szansę na maksymalizację potencjalnych przepływów pieniężnych oraz na osiągnięcie większego zwrotu z inwestycji. Wspomniane modele dwumarkowych obiektów hotelowych dopiero wkraczają na polski rynek, ale z pewnością nie są już nowością w Stanach Zjednoczonych czy też w Wielkiej Brytanii – tłumaczy Alex Kloszewski, partner zarządzający Hotel Professionals.

Dwa światy pod jednym dachem

Ekspert dodaje, że dzięki łączeniu marek hotelowych pod jednym dachem zespół zarządzający może wykorzystać wiele źródeł popytu, aby osiągnąć wyniki RevPAR wyższe niż obiekty konkurencyjne, jednocześnie utrzymując poziom zysków na wysokim i stabilnym poziomie.

– Projektując hotele dwumarkowe szczególną uwagę należy zwrócić na to, by w efekcie otrzymać dwa zróżnicowane produkty, które jednocześnie będą posiadały zoptymalizowane rozwiązania operacyjne. Koszty można zmniejszyć przez praktyczne i inteligentne scentralizowanie personelu oraz konsolidację departamentów, np. powołanie jednego dyrektora generalnego, utworzenie wspólnego działu marketingu i sprzedaży, jak również połączenie działu księgowości z technicznym – wylicza Alex Kloszewski.

Nie ma jednej standardowej procedury dobierania marek, które mają funkcjonować pod jednym dachem. Wybór segmentów i konkretnych brandów zależy od zapotrzebowania rynkowego, tj. od istniejącej oraz przyszłej bazy klientów.

– Ważne, aby dokonując wyboru, mieć na uwadze nowe trendy zakwaterowania, które zarówno teraz, jak i w najbliższej przyszłości będą nastawione przede wszystkim na świeżość, pomysłowość, eklektyczny design i lokalność. Obejmą też nową generację podróżnych, czyli szukających przygód i niecodziennych doświadczeń w przystępnej cenie. Jeśli marki będą dobrane umiejętnie pod kątem segmentów i kategorii, ich kanibalizacja nie powinna stanowić problemu – tłumaczy Alex Kloszewski.

Ekspert podkreśla, że Polska szybko nadgania światowe trendy w hotelarstwie, chociażby przyciągając kreatywne i designerskie marki. Brandy takie jak: Moxy i Renaissance sieci Marriott, Crowne Plaza i Indigo z portfela Intercontinental Hotels Group czy Curio Collection i Canopy należące do Hiltona odważnie wkraczają na polski rynek hotelowy.

– W najbliższych latach pojawi się ich więcej. Powstaną też projekty w zróżnicowanych układach: koncepty dwumarkowe i połączone z hotelem typu extended-stay, a nawet z prywatnym akademikiem, tworząc model trzy w jednym – przewiduje Alex Kloszewski.

Przeczytaj cały artykuł...

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.38.5
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu
REKLAMA

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.